Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

28. 01. 2018

Viking: Volvo V90 Cross Country

Jednou z charakteristických čŕt Vikingov bola ich odvaha a bojovnosť. Nebáli sa podnikať výpravy do ešte neobjavených a neprebádaných území.

Zdielať článok na Facebooku
Túto vlastnosť má s nimi Volvo V90 Cross Country spoločnú. Je pripravené zdolávať akýkoľvek povrch a priviezť vás do cieľa. Bez ohľadu na to, kde sa váš cieľ nachádza.
 
Luxus
Pridávať do podnadpisu ďalšie slová by bolo v tomto prípade zbytočné. V90 Cross Country v plnej výbave má všetko, na čo si len spomeniete, a dokonca aj to, o čom ste ani netušili, že by mohlo mať. Poďme ale pekne po poriadku. Sadáte si za volant. Snehovo biely interiér pôsobí exkluzívne. Ak si poviete, určite sa rýchlo špiní, máte pravdu. Znečistenie je podstatne viditeľnejšie ako pri tmavších odtieňoch. V tomto vozidle vám to ale z nejakého dôvodu absolútne neprekáža.
 
Keď uchopíte volant, okamžite získavate pocit, že máte tohto Vikinga pod kontrolou. Naštartujete, a palubná doska sa rozsvieti. Nechýba head-up displej ani riešenie GPS navigácie v strede medzi tachometrom a otáčkomerom. Ani na sekundu nepochybujete o tom, že sedíte v prémiovej triede.
 
Stredu palubnej dosky dominuje 9-palcový dotykový displej, ktorý vám poskytne všetky informácie o vozidle. Na prvý krát môže pôsobiť komplikovane, no nenechajte sa oklamať. Ak strávite 5 minút jeho skúmaním, zistíte, že je to veľmi užitočný nástroj, jednoducho sa ovláda a uľahčuje vám život za volantom.
 
Keď už sme pri displeji, využime ho a pustime si rádio alebo vašu obľúbenú hudbu z USB. Zvuk, ktorý začujete, vás prenesie do obchodu s čiernou technikou. Konkrétne do oddelenia najkvalitnejších audio súprav.
 
O kvalitu zvuku sa totiž stará audiosystém Premium Sound od spoločnosti Bowers & Wilkins. Ponúka niekoľko režimov, takže v aute sa cítite ako v koncertnej sále. K fantastickému zvuku si zapnite masážne sedadlá, a ak práve nešoférujete, pozrite sa na oblohu cez priestrannú panoramatickú strechu, ktorá presvetľuje interiér prirodzeným svetlom. Fantastický pocit.

Ako z rozprávky
Vychutnali sme si toto auto na parkovisku, poďme na cesty. Podvozok je ako z budúcnosti. Asi budete súhlasiť, že slovenské cesty nepatria medzi najkomfortnejšie. Avšak so vzduchovým pružením vzadu a aktívnymi tlmičmi sa cítite pohodlne ako na nemeckej diaľnici aj keď idete po slovenskej ceste druhej triedy. Rovnako dobre zvláda aj nerovné lesné cesty a iný podobný terén.
 
Motor D5 s výkonom 235 k a krútiacim momentom 480 Nm bol ešte upravený spoločnosťou Polestar, aby bol krútiaci moment vysoký už od najmenších otáčok. Čokoľvek si na tento motor vymyslíte, zvládne to. Keď zošliapnete plyn, pritlačí vás do sedadla. Jazdné režimy sa samozrejme dajú meniť, k dispozícií je ich niekoľko, režim Individual vám dokonca umožňuje do detailu nastaviť všetky jazdné vlastnosti podľa vašich požiadaviek.
 
Aj keď motor je naozaj silný, spotreba vôbec nie je zlá. Prvú časť testu sme si ho maximálne užívali a spotreba nás až tak nezaujímala (pohybovala sa okolo 7,8 l/100 km). V druhej polovici sme tempo trochu zvoľnili a išli viac na spotrebu.
 
Po 700 km bola podľa palubného počítača spotreba 7,1 l/100 km. Interiér bol vynikajúco odhlučnený, motor vo vnútri takmer nepočujete. Počas jazdy vám asistuje viacero asistenčných systémov. Za všetky spomeňme funkciu Easy Pilot, ktorá vám pomáha držať vozidlo v jazdnom pruhu. Miestami máte pocit, že sedíte v autonómnom vozidle.
 
Volvo V90 Cross Country zabodovalo na plnej čiare. Švédi dokonale zladili luxus osobného vozidla s prvkami SUV. Švédsky Viking je dokonale pripravený získavať priazeň zákazníkov.
 
Vozidlo
Volvo V90 Cross Country
Motor
D5 (radový štvorvalec)
Zdvihový objem valcov
1 969 cm3
Max. výkon motora
235 k
Max. krútiaci moment
480 Nm
Prevodovka
8-stupňová automatická
Priemerná spotreba v teste
7,1 l/100 km
Max. rýchlosť
240 km/h
Objem batožinového priestoru
560/1 526 l
Rozmery (d/š/v)
4 939/1 879/1 543 mm
Rázvor
2 941 mm
Cena testovaného vozidla
83 800 eur
 

 
 
 

transport.sk

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre