Portál magazínu Transport a Logistika zameraný na motorizmus, dopravu a logistiku

20. 01. 2017

Španielsky japonec: Nissan NV200 Evalia

Počas Veľkého kuriérskeho testu sme si už niekoľkokrát vyskúšali elektrický Nissan eNV200. V týždennom teste sme vyskúšali Nissan NV200 s dieselovým agregátom.

Nissan NV200 s dieselovým motor dCi so zdvihovým objemom 1 461 cm3 má výkon 81 kW (110 k) pri otáčkach 4 000 min-1. V premávke si počína adekvátne svojim parametrom, z tohto pohľadu urobil Nissan správne rozhodnutie. Spotrebu sme ale očakávali o niečo nižšiu. S vozidlom sme absolvovali 1 100 km, po ktorých ukazoval palubný počítač spotrebu 7,1 l/100 km (cca 50% po diaľniciach a 50% po regionálnych cestách a cestách 1. triedy), berieme ale do úvahy fakt, že prišla zima, a jazda po zasnežených cestách Oravy nižšej spotrebe veľmi neprosieva. Radenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky si občas vyžadovalo viac úsilia, od moderného vozidla ako je NV200 sme očakávali, že bude plynulejšie.
 
Praktický minivan
NV200 je v podstate minivan s veľkým batožinovým priestorom. Pri pohľade na exteriér a pri usadení sa v interiéri je cítiť rozdiel. Exteriér má ľahké línie, je potvrdením toho, že menej je niekedy viac. Jednoduchý vzhľad vozidlu pristane, žiadne zložité zalomenia a prehnané moderné tvary. Posuvné bočné dvere pre cestujúcich sú po oboch stranách, čo výrazne zvyšuje nielen komfort ale aj využiteľnosť.  Vnútorný priestor je dostatočný, chcelo by to však "zjemniť palubnú dosku", ktorá už nepôsobí súčasne ani použitím tvrdších plastov a ani dizajnom. Chcelo by to modernizovať. Ovládače na volante možno nepôsobia moderne, ale ovládajú sa intuitívne a sú dostatočne veľké, takže rýchlo nájdete to, čo hľadáte.
 
Palubovke dominuje veľký budík v strede. Naľavo od neho sa rozsvecujú kontrolky, po pravej strane je malý displej, na ktorom si môžete prepínaním pozrieť aktuálnu spotrebu, priemernú rýchlosť, dojazd, dobu jazdy, rýchlosť nastavenú na tempomate či prejdenú vzdialenosť. Na rovnakom displeji sa pri cúvaní zobrazí prenos z cúvacej kamery. Aj keď je ovládanie prvkov jednoduché, displej mohol byť väčší a skôr by patril do spätného zrkadla ako do palubnej dosky, navyše za volantom, kde ho ani nieje dobre vidieť.
 
Sedenie vpredu aj v druhom rade sedadiel je príjemné, Evalia má interiér obložený odolnými materiálmi. Odkladacie priestory v interiéri boli postačujúce. Áno, nájdete vozidlá, kde ich je viac, ale v NV200 bez problémov odložíte všetko, čo potrebujete. Stredovému panelu, rovnako ako sme spomenuli pri exteriéri, panuje jednoduchosť a funkčnosť. Umiestnenie riadiacej páky v strede je vecou zvyku, nám toto riešenie vyhovovalo a poskytovalo nám pri riadení požadovaný komfort.
 
Nissan NV200 Evalia je veľmi dobre manévrovateľné auto. S dĺžkou 4,4 m nie je zbytočne dlhé a polomer otáčania 10,6 m poteší. Aj napriek väčším rozmerom s ním máte pocit, akoby ste parkovali osobné auto. Pohodlne sa sedí aj vzadu a dostatok miesta (bez sklopených sedadiel) poskytuje aj batožinový priestor. Nissan dáva na tento model záruku 5 rokov alebo 160 000 km, čo zaváži pri rozmýšľaní nad prevádzkovými nákladmi. NV200 Evalia je v ponuke od 17 560 (benzínový motor) eur resp. 19 920 eur (dieselový motor).
 
Vozidlo
Nissan NV200 Evalia
Motor
1,5 dCi (K9K)
Zdvihový objem valcov
1 461 cm3
Max. výkon motora
110 k (81 kW) pri 4 000 min-1
Ma. Krútiaci moment
240 Nm pri 2 00 min-1
Počet sedadiel
5/7
Priemerná spotreba udávaná výrobcom
4,9 l/100 km
Priemerná spotreba v teste
7,1 l/100 km
Objem batožinového priestoru
3 000 l
Rozmery (d/š/v)
4 400/1 695/1 865 mm
 

transport.sk

Diskusia k článku

  • Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre Zatiaľ neboli vložené žiadne komentáre