Do voza aj do koča: Hyundai Kona

Kórejská automobilka v boji o populárny segment mestských crossoverov a menších SUV nezaostáva. Hyndai nasadil do boja o zákazníka model Kona – dizajnovo veľmi zaujímavý kúsok, no oproti niekedy až príliš futuristickému výzoru svojich konkurentov si Kona zachováva rovnováhu.

Rovnováhu medzi pútavým dizajnom, ktorý je stále „klasikou“ a modernými, nezvyčajnými líniami patriacimi do budúcnosti. Výsledkom je auto, ktoré na ulici neprehliadnete, ale stále na vás pôsobí prirodzene a elegantne. Je pritom úplne jedno, z ktorej strany sa na neho pozeráte.

Originálny vzhľad
Prednej maske dominujú horizontálne rozdelené svetlomety, denné LED svetlá a Bi-LED svetlá, ktoré dopĺňajú statické odbočovacie reflektory. Spolu s asistentom diaľkových svetiel zabezpečujú naozaj výbornú viditeľnosť aj uprostred noci. LED technológiu používajú aj zadné svetlá, ktoré navyše plne korešpondujú so spomínaným zaujímavým dizajnom vozidla.

Kona ponúka na výber turbokompresorom prepĺňané benzínové motory a turbodieselové motory 1.6 CRDi, nakoľko sme ale my testovali benzínovú verziu, budeme sa venovať jej. Štvorvalec s označením T-GDI a zdvihovým objemom valcov 1.6 litra disponuje výkonom 130 kW (177 k). Dodávaný je so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT a s pohonom všetkých kolies. A treba povedať, že mu takáto kombinácia sedí perfektne. Prenos výkonu z motora na kolesá vyladili v prípade Kony vynikajúco. Radenie je plynulé, presné, budete si ho užívať.

A rovnako je na tom aj výkon motora – 177 konských síl Kone nielen bohato postačuje, vy si vďaka nemu užijete jazdu podľa svojich predstáv. Adaptívny pohon 4x4 a možnosť prepínania jazdných režimov (Comfort, Sport, Eco a Offroad) vám poskytujú pestrú paletu možností ako na to. Kona využíva systém Advanced Traction Cornering Control, aktívne rozdeľujúci krútiaci moment na kolesá pri akcelerácii v zákrutách. Offroad režim sa môže okrem pohonu všetkých kolies spoľahnúť uzávierku diferenciálu, či limiter jazdy z kopca. Kona tak má potenciál zvládať aj cesty mimo asfaltu.

Zvnútra zaujímavá ako zvonka
Interiér Kony je rovnako štýlový ako exteriér. Veľmi príťažlivá limetková farba (Acid Yellow) vás neosloví iba zvonku. Vynikajúco totiž oživuje aj do tmavej farby ladený interiér. Lemuje priestor okolo štartovacieho tlačidla, riadiacej páky, výduchov klimatizácie, sú ňou prešívanie sedadlá a napokon limetkové sú aj bezpečnostné pásy. Táto kombinácia samozrejme platí pre ktorúkoľvek farbu, akú si zvolíte. Ak hľadáte neobyčajné auto, ktoré vás odlíši, ste na správnej adrese. Štýl dopĺňa funkčnosť. Telefón si nabijete aj bezdrôtovo, k dispozícii máte 2 x 12V nabíjanie, AUX výstup a USB port.

Veľa prvkov dokážete ovládať aj pomocou tlačidiel na volante, rozumne rozvrhnutých, takže si na ne veľmi rýchlo zvyknete. Podobné je to s displejom infotainmentu, na ktorý hravo pripojíte okrem bluetooth svoj telefón aj cez Apple CarPlay a Android Auto. Vodič má pred sebou dva dominantné budíky (otáčkomer a tachometer), medzi ktorými je malý displej palubného počítača. Tak ako všetko v tomto aute sa ovláda ľahko a je prehľadný.

Prispôsobí sa
Kona má tvrdšie ladený podvozok, na celkovom jazdnom komforte jej to ale neuberá. Na dobré sa rýchlo zvyká a jazda s ňou naozaj dobrá je. Oceniť musíme prácu asistenta udržania v jazdnom pruhu. Pracuje autonómne, vozidlo spoľahlivo drží v jazdnom pruhu a hlavne, pri korekciách netrhá volantom, práve naopak, robí veľmi plynulé pohyby. Pri štandardnej prevádzke (50 km/h v meste, 90 km/h mimo mesta a 130 km/h na diaľnici) sme dosiahli v režime Comfort spotrebu 8,2 l/100 km. Je to o niečo viac ako sme očakávali, no dá sa to prežiť. Pripomeňme si, že ide o benzínovú verziu.

Cena testovaného modelu na úrovni 24 590 eur zodpovedá tomu, čo v tomto aute nájdete. Spája štýl a funkčnosť s dobrými jazdnými vlastnosťami. Veľmi efektívne kombinuje mestské auto so spoľahlivým spoločníkom pre výlety a aktívny životný štýl. V tejto cene je navyše zahrnutá 5-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov a 5 rokov asistenčných služieb a zvýhodnených servisných prehliadok.

Vozidlo

Hyundai Kona

Motor

1.6 T-GDi

Prevodovka

7-stupňová dvojspojková automatická

Zdvihový objem valcov

1 591 cm3

Max. výkon

130 kW (177 k) pri 5 500 min-1

Max. krútiaci moment

265 Nmpri 1 500 - 4 500 min-1

Max. rýchlosť

205 km/h

Spotreba udávaná výrobcom

6,7 l/100 km

Spotreba v teste

8,2 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

4 165 x 1 800 x 2 070 mm

Objem batožinového priestoru

361 l

Rázvor

2 600 mm

Prevádzková hmotnosť

1 401 kg

Celková hmotnosť

1 910 kg

Cena testovaného modelu

24 590 eur

Galéria k článku (16 fotografií)

mxr

Podobné články