Športovec v obleku: BMW M550d

Dlho som rozmýšľal nad tým, ako najlepšie vystihnúť vlastnosti BMW M550d s pohonom xDrive. Napokon mi pomohla samotná značka BMW. Tá ho totiž v brožúre označuje za športovca v obleku. A má pravdu. Dodal by som len, že je to vrcholový športovec v obleku.

Auto je dopravný prostriedok. Má nás dopraviť z jedného miesta na druhé. S týmto autom sa ale presun z miesta na miesto mení na nezabudnuteľný zážitok. Bez preháňania. Navonok elegantný manažér pod svojím vynikajúco vyzerajúcim oblekom skrýva rovnako dobre vyzerajúce, silné svaly. V reči čísel: 6 valcov, 760 Nm krútiaceho momentu, 400 konských síl a hneď štyri turbodúchadlá. A nezabudnime na prvky výbavy M a kolesá Individual. Na ulici na seba strhol všetku pozornosť.

Dve tváre
M550d xDrive v sebe skrýva dve tváre. Obe tie dobré. Navonok totiž vyzerá luxusne a reprezentatívne. Vzbudzuje prirodzený rešpekt, pôsobí robustne no elegantne. Ak sa však rozhodnete pre adrenalín, zmení sa na spomínaného vrcholového športovca, nad ktorého výkonmi s úžasom krútite hlavou. Aby sa správal vždy podľa vašich očakávaní, má tri jazdné režimy. Automaticky predvolený režim Comfort predstavuje zlatú strednú cestu medzi výkonom, pohodlím a spotrebou. Jeho parametre si môžete prispôsobiť aj podľa seba.

To isté platí aj pre režim Sport, ktorého názov hovorí jasnou rečou – zmení nastavenia vozidla tak, aby ste si užili nefalšovaný športový zážitok. A začína sa to už zvukom. V tomto režime je zvuk motora ostrejší, príťažlivejší a neviete ho prestať počúvať. Zvlášť keď si pri tom zopár krát šliapnete na plynový pedál. Auto nastaví všetko maximálnemu zážitku zo športovej jazdy, otáčky drží vysoko, precízne radí a vy si môžete užiť neopísateľný zážitok.

Ten ešte umocňuje prepnutie radenia prevodovky do režimu Sport, prípadne manuálne radenie pomocou pádiel na volante. Prevodovka tohto auta je jedna z najlepších s akou som sa kedy stretol. Či v automatickom alebo v manuálnom režime, radí absolútne precízne a rýchlejšie ako si dokážete predstaviť. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za 4,4 sekundy. Čistá radosť.

Tretím režimom je režim Eco Pro, spoliehajúci sa na technológiu BMW EfficientDynamics a ďalšie nastavenia s cieľom jazdiť na spotrebu. Aj vám napadla tá istá otázka ako mne? Prečo by niekto dával do auta so 400 konskými silami, krútiacim momentom 700 Nm a štyrmi turbami Eco režim? Aj keď je to pod kapotou dravec, stále je to známe a overené BMW radu 5, limuzína, ktorá reprezentuje a definuje pojem „pohodlie“. A preto ak práve nemáte náladu naháňať sa, ale chcete jazdiť ekologicky a s nízkou spotrebou, prepnete do režimu Eco Pro. V tomto smere boli pre mňa zážitkom dojazdy, ktoré sú vďaka spomínanému BMW Efficient Dynamics veľmi dlhé a ak dostatočne predvídate, spotreba klesá voľným pádom.

Pod kontrolou v každom momente
Okrem neuveriteľného výkonu zaujala M550d aj jazdnými vlastnosťami. Pneumatický podvozok vás hýčka pohodlím, volant, ktorý mimochodom perfektne padne do rúk, má úplne minimálny odpor no v každom momente vám dáva pocit, že máte auto stále pod kontrolou. A nie je to iba pocit. Aj pri vyšších rýchlostiach si auto drží stopu a správa sa maximálne predvídateľne, nevystaví vás žiadnej nečakanej či nebezpečnej situácii, v zákrute ani na rovinke. Správa sa ako „parťák“ ktorý nikdy nesklame.

Pohodlie z iného sveta
M550-ka vám umožní nastaviť si každý detail masážneho sedadla, doslova. Výška, sklon, tuhosť, vzdialenosť, sedák, proste čokoľvek na čo si spomeniete. Svoje parametre si hravo uložíte, takže ak auto požičiate manželke alebo kamarátovi, jedným klikom získate svoje nastavenia naspäť. Nepreháňam ak poviem, že sa vám po dorazení do cieľa nechce opustiť tento luxusný kokpit.

BMW udáva pre toto vozidlo kombinovanú spotrebu 6,1 l/100 km. V Eco Pro móde je to reálna hodnota. V Sport režime, kedy sme sa na spotrebu vôbec nepozerali, ukázal palubný počítač 9,8 l/100 km.

Zážitok
BMW M550d som si užil. Je to auto, o ktorom (pochopiteľne) sníva mnoho z nás. Jeho cena (testovaný model so všetkou doplnkovou výbavou stojí 113 000 eur) je vysoká. Značnú časť z toho tvorí M paket, takže stále máte možnosť siahnuť po „klasickej päťke“ (začína na úrovni 50 000 eur) a niečo ušetriť. No na druhej strane, cena odráža schopnosti tohto vozidla. Dokáže byť klasickým autom, športovým vozom aj úsporným ekológom. Je maximálne bezpečné, vyzerá exkluzívne a splní vám každé prianie. Voľba je na vás.

Galéria k článku (31 fotografií)

MM

Podobné články