Nováčik: Opel Crossland X

Pamätáte si Opel Meriva? Ak áno, Crossland X by vám mal byť blízky. Je totiž jeho nasledovníkom. Ak pri pohľade na neho váhate, či sa pozeráte na malé SUV alebo na MPV, je to v poriadku.

Crossland X totiž vyzerá ako oboje. Samotná automobilka Opel ho označuje ako malé SUV, ak by ste však hľadali prvky MPV, nájdete ich mnoho. My ale nejdeme robiť rozhodcu. Radšej sa pozrieme na jeho úžitkové vlastnosti.

Spoznali by ste ho?
Keď sme začali dizajnom, ešte pri ňom zostaneme. Crossland X je postavený na platforme Peugeotu 2008, ale navonok by ste to nepovedali. Má vlastné, zatiaľ nie tak známe línie, a preto na ulici zaujme. Čo ľudia nepoznajú, to ich prirodzene zaujíma. Crossland X si tak pomaly buduje svoju vlastnú identitu. A to je dobre. Pri tomto konkrétnom vozidle zohrala svoju úlohu aj pútavá dvojkombinácia oranžovej metalízy a čiernej strechy. Svetlá výška 153 mm a predné LED svetlá tento dojem potvrdili.

Vnútri je to výborné
Vo vnútri vás čaká veľa priestoru. Viac ako by ste povedali pri pohľade zvonku. Platí to pre vodiča, ktorý na svojom mieste nájde dosť miesta aby sa cítil pohodlne, aj pre cestujúcich vzadu, a to aj v prípade, že radi posúvate predné sedadlá čo najďalej od volantu. Ak hľadáte auto pre rodinu, Crossland X poskytuje dostatok miesta. Zaujímavosťou je, že bezkľúčové odomykanie funguje okrem predných dverí aj na tých zadných, čo je praktické napríklad ak idete z nákupu a chcete ho uložiť na zadné sedadlá.

V interiéri je to Opel. Niekoľko prvkov pripomínajúcich Francúzsko tu samozrejme nájdete (Opel je teraz súčasťou PSA), ale aj tu platí, že nejde o kópiu Peugeotu 2008 ani Citroenu C3 Aircross, ktorý je na tejto platforme postavený takisto. Jediné, čo je vo vnútri naozaj nápadne podobné, je riešenie stredovej konzoly, konkrétne priestoru pred riadiacou pákou. Inak je ale dizajn palubnej dosky Crosslandu jedinečný.

Dotykový displej infotainmentu má 7 palcov a veľmi dobre sa ovláda. Pripojenie telefónu cez Bluetooth je hračka a systém R 4.0 IntelliLink podporuje aj Apple CarPlay a Android Auto. Modernú výbavu za volantom dopĺňa head-up displej no a ovládanie na volante je čisto záležitosťou Opelu, tak, ako sme na neho pri tejto značke zvyknutý (tempomat a palubný počítač vľavo, zvuk a infotainment vpravo).

Vybavený a pripravený
Funkcia čítania dopravných značiek vás nielen informuje o maximálnej povolenej rýchlosti, ale vie po odkliknutí prispôsobiť rýchlosť aktuálnej maximálke v danom úseku. Motor 1.6 CDTi nemá s výkonom a krútiacim momentom žiadny problém. Aj pri rezkejšom tempe sa drží na prijateľnej hodnote 5,2 l/100 km. Je to aj vďaka 6-rýchlostnej manuálnej prevodovke, na ktorej prácu sa nedá adresovať žiadna zásadná výčitka. Mimochodom, nedajte sa pomýliť označením X, nemá pohon 4x4. Ale jazdným vlastnostiam to neuberá, hodnotenie získali veľmi dobré.

Klimatizácia sa dá ovládať manuálne, čo nám príde prijateľnejšie, ale ak zbožňujete digitálne ovládanie, dá sa aj tak. Sme síce uprostred leta, ale v zime poteší vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. Sedáky predných sedadiel sú posuvné, ide o príplatkové, nadštandardné sedadlá, ale pri dlhších trasách sa vám investícia do nich vráti, pretože aj po takejto ceste vystúpite s dobrým pocitom a svieži. Batožina sa zmestí do kufra s objemom 410 l, navyše má kufor dvojité dno, pričom sa toto dá úplne vybrať a kapacita kufra sa tak ešte zväčši. Opierka v strede sa dá sklopiť a má praktické držiaky na poháre.

Dobrá voľba
Či ho označíte ako malé SUV alebo rozumné MPV, Crossland X je dobrou voľbou, ak hľadáte mestské auto, ktoré si poradí aj na diaľnici, má rozumnú spotrebu a poskytuje veľký vnútorný priestor. Zaujme aj cenou. Najsilnejšia dieselová verzia, ktorú sme testovali, začína na 17 000 eur s DPH v najnižšej výbave Enjoy a v najvyššej výbave Ultimate ju v cenníku nájdete za 22 000 eur s DPH.

Vozidlo

Opel Crossland X

Motor

1.6 CDTi

Zdvihový objem valcov

1 560 cm3

Max. výkon

88 kW (120 k) pri 3 500 min-1

Max. krútiaci moment

300 Nm pri 1 750 min-1

Max. rýchlosť

187 km/h

Spotreba udávaná výrobcom

4,0 l/100 km

Spotreba v teste

5,2 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

4 212 x 1 765 x 1 605 mm

Objem batožinového priestoru

410 (520)

Rázvor

2 604 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 214 kg

Celková hmotnosť

1 820 kg

Galéria k článku (13 fotografií)

MM

Podobné články