Príťažlivý: Renault Koleos

Ak si pamätáte prvú generáciu modelu Koleos, ktorá prišla na trh v roku 2007, viete, že s tou dnešnou, druhou generáciou, má toho spoločné veľmi málo. Koleos druhej generácie, predstavený v roku 2016 je dobre vyzerajúce a modernými technológiami nabité auto.

Tým nechceme zatracovať predošlú generáciu. Chceme iba poukázať na obrovský vývojový skok, ktorý sa automobilke Renault s týmto modelom podaril. Náš redakčný test sa zameral na to najlepšie, čo Koleos ponúka – verziu Initiale Paris. Vo vnútri je to zážitok. Pohodlné prešívané kožené sedadlá s vyhrievaním aj ventiláciou, ergonomické lemované opierky hlavy, výškovo nastaviteľný kožený volant a kožou potiahnutá palubná doska, prosto všetko na čo si len spomeniete.

A ako čerešnička: obrovský vnútorný priestor, vpredu aj vzadu. Výborný pocit dotvára kvalitný audiosystém Bose a aby bol pocit luxusu dotiahnutý k dokonalosti, sú tu chrómové lišty na prahoch dverí aj pred spolujazdcom. Stredový 8,7-palcový displej je integrovaný do palubnej dosky, čo pôsobí kompaktne a ladí s celkovo dobrým dojmom z interiéru tohto vozidla.

Pomocou multimediálneho systému R-LINK 2 dokážete hravo ovládať všetky funkcie vozidla, multimédiá, navigáciu, telefón aj asistenčné systémy. Vynikajúci dojem z interiéru narúšalo búchanie z kufra ktorý má dvojité dno. Trošku lepší výkon mohla podať klimatizácia, ktorá pri nastavení na režim Auto mala problém efektívne cirkulovať vzduch a udržať zadanú teplotu 22 °C.

Daň za štýl
Vonkajší dizajn sa francúzskej automobilke vydaril. Je moderný, odvážny a elegantný zároveň. Dominantnú mriežku chladiča s veľkým logom značky (pod ktorým je nápis Initiale, aby bolo aj zvonku jasné, že sedíte v tom najlepšom) dopĺňajú úzke pásy denných LED svetiel. K robustnému dizajnu výborne korešpondujú 19-palcové disky s diamantovým vzorom, je tu jedno ale... Prispievajú totiž k tomu, že je auto dosť tvrdé, zvlášť na slovenské cesty. Prechod cez jamy a nerovnosti pocítite, miestami sa otriasa celé vozidlo. Na to, že ide o SUV sme očakávali lepší podvozok.

Koleos ponúka pohon dvoch resp. štyroch kolies s technológiou All Mode 4×4-i. Pohon si zvolíte sami alebo využijete možnosť Auto, a vozidlo samo zvolí pohon podľa terénu a situácie. V takomto luxusnom vozidle očakávate excelentnú prácu prevodovky, ale to sa nestalo. Opäť ten pre Renault nešťastný reakčný čas, najmä pri rozbehoch. V aute nabitom modernými technológiami sú predsa len očakávania vodiča postavené vyššie.

Na tak veľké auto si v spotrebe Koleos počínal obstojne. Konečných 7,8 l/100 km je síce nad výrobcom udávaných 5,8 l/100 km, no stále je to prijateľná hodnota. Aj keď ide o dlhé auto (4 673 mm), manévrovanie s ním je dobré, najmä vďaka množstvu spomínaných asistenčných systémov vrátane parkovacieho asistenta a cúvacích kamier vpredu aj vzadu.

Záver
Keď sa posadíte do tohto auta vo výbave Initiale Paris, razom sa budete cítiť ako vysokopostavená a veľmi dôležitá osoba. Interiér má výborné spracovanie, pôsobí honosne a veľmi dobre vyzerá, a platí to aj pre vonkajší vzhľad. Komfort jazdy ale má svoje hluché miesta, najmä na nerovných cestách a výmoľoch. Asistenčných systémov a pomocníkov tu je celá paleta, vďaka ich jednoduchému ovládaniu si ich rýchlo obľúbite.

Vozidlo

Renault Koleos

Motor

Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

Prevodovka

7-stupňová automatická prevodovkaCVT

Zdvihový objem valcov

1 995 cm3

Max. výkon

130 kW (175 k) pri 3 750 min-1

Max. krútiaci moment

380 Nm pri 2 000 min-1

Max. rýchlosť

201 km/h

Spotreba udávaná výrobcom

5,8 l/100 km

Spotreba v teste

7,8 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

4 673 x 2 063 x 1 667 mm

Objem batožinového priestoru

498 l

Rázvor

2 705 mm

Prevádzková hmotnosť

1 747 kg

Celková hmotnosť

2 300 kg

Cenníková cena

37 990 eur

Galéria k článku (14 fotografií)

MM

Podobné články