Cieli (nielen) na mladých: BMW X2 sDrive20i

Nové "X-ko" sa ukázalo v redakčnom teste.

Strácate sa vo všetkých možných modeloch „X“ z ponuky koncernu BMW? Aby sa vám v nich orientovalo o čosi jednoduchšie, nášmu testu sme podrobili model X2 s označením sDrive20i. Nedajte sa oklamať jeho označením. X2 je menšie ako jeho súrodenec X1. Ak ich však postavíte vedľa seba zistíte, že X2-ka na vás bude pôsobiť výrazne športovejšie, ostrejšie a modernejšie. BMW si je toho plne vedomé. X2 totiž cieli na mladšiu klientelu. A s týmto výzorom sa mu to darí. Oproti X1 je o 79 mm kratšie a o 72 mm nižšie. Ďalej ho detailne opisovať je zbytočné. Pohľad na fotky prezrádza všetko podstatné.

Á la BMW
Vnútri je to BMW. Systém iDrive, palubná doska aj dotykový displej infotainmentu pôsobia honosne, presne tak, ako sme pri tejto značke zvyknutí. O čosi menej luxusne na nás vplýval volant a látkový poťah sedadiel. Pritom oba spomenuté prvky sú z pohľadu funkčnosti resp. pohodlia veľmi dobré. No ich estetickému vzhľadu niečo chýba. Spomínaný systém iDrive si žiada chvíľku vášho času, aby ste si na neho zvykli, no ak si ho raz vyskúšate, každé BMW bude pre vás pohodlné. Navyše, naša X2 sa pýšila audiosystémom Harman Kardon, takže zvuk hudby z pripojeného smartfónu (v kombinácii s výborným odhlučnením interiéru) bol zážitkom.

Ovládanie tlačidiel volantu je vysoko intuitívne. Okrem bežných funkcií ako je ovládanie infotainmentu alebo adaptívneho tempomatu nás zaujala funkcia jazdy v kolóne, ktorá je k dispozícii do rýchlosti 60 km/h. V princípe ide o to, že v pomaly sa pohybujúcej zápche vás udrží v jazdnom pruhu a prispôsobí rýchlosť podľa situácie na ceste, bez toho, aby ste museli stláčať plynový a brzdový pedál. Veľmi pohodlné riešenie.

Priestor vodiča má všetko, čo od auta pre aktívnych ľudí očakávate. Praktické, no stále elegantné odkladacie priestory, dostatok miesta, ergonomicky tvarovaný volant a celkovo príjemný dojem. A aj cestujúci vzadu budú potešení. Rovnako ako vpredu, aj tu je dostatok miesta na nohy pre pohodlné cestovanie.
Všestranné auto

BMW je všeobecne známe tvrdšie ladenými podvozkami svojich modelov, preto vás tuhosť X2-ky neprekvapí. Určite sa ale nemusíte obávať, že vás „vytrasie“. Napriek svojej tvrdšej povahe je jazda s ním príjemná, iba občas narazíte na úseky ciest, kde by to mohlo byť o niečo mäkšie. sDrive20i je označenie pre benzínom poháňanú verziu s predným náhonom. Len pre doplnenie, v ponuke sú ešte dve dieselové verzie xDrive20d a xDrive25d s pohonom všetkých štyroch kolies. Benzínový agregát disponuje 141 kW (192 k) výkonu a vie ich patrične využívať, presne podľa toho, čo od neho žiadate.

Ako je to totiž u BMW zvykom, aj X2 má k dispozícii tri jazdné režimy. V Sport režime je auto naozaj živé a agilné. Pri používaní kombinácie Sport a Comfort režimov sa spotreba pohybovala v rozmedzí 7,7 – 7,9 l/100 km. Podstatne nižšiu spotrebu môžete dosiahnuť s režimom Eco Pro. My sme si ho zvolili pre druhú polovicu testu a hodnota 6,5 l/100 km nás potešila. Aj keď je odozva plynového pedálu v tomto režime menšia, neotrávi vás. Vďaka technológii BMW Efficient Dynamics má auto v tomto režime neuveriteľne dlhé dojazdy a využíva energiu maximálne efektívne.

Marketingová kampaň BMW pre model X2 hlása slogan „Buďte lovcom, nie korisťou.“ Dokonale sa hodí k športovo vyzerajúcemu exteriéru, ktorý na seba strhne pozornosť, ako lovec, ktorý sa pýši svojim úlovkom. Jeho línie s detailmi ako riešenie zadného spojlera alebo emblémy BMW na zadných stĺpikoch ho robia špeciálnym. Dvojlitrový benzínový motor poskytuje výborný výkon a solídny krútiaci moment 280 Nm, stále pri rozumnej spotrebe. Cena základného modelu siaha k 38 000 eurám. Ak si chcete dopriať komfort a prvky paketu Model M Sport X (jeho cena je 6 650 eur) spolu s ďalšou doplnkovou výbavou, ktorá vám spríjemní každodennú jazdu, cena rastie. Takto vybavená bola testovaná X2-ka, ktorú získate za 55 711 eur.

Vozidlo

BMW X2 sDrive20i Model M Sport X

Motor

benzínový radový štvorvalec

Prevodovka

športová automatická s dvojitou spojkou

Zdvihový objem valcov

1 998 cm3

Max. výkon

141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 min-1

Max. krútiaci moment

280 Nm pr 1350 – 4600 min-1

Max. rýchlosť

227 km/h

Spotreba udávaná výrobcom

5,9 l/100 km

Spotreba v teste

7,1 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

4 360 x 1 824 x 1 526 mm

Objem batožinového priestoru

470 l

Rázvor

2 670 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 535 kg

Celková hmotnosť

2 055 kg

Základná cena modelu

od 37 850

Cena testovaného modelu

55 711 eur

Galéria k článku (26 fotografií)

MM

Podobné články