Prvá jazda s dieselom: Honda Civic

Sú testy, ktoré v nás zanechajú výrazný dojem. A medzi také sa po týždni strávenom spolu zaradila aj Honda Civic 1,6 i-DTEC. Pýtate sa prečo? Povieme vám.

Jasný pôvod
Tak ako sú dizajnom svojich automobilov známi Francúzi, rovnako špecificky môže byť vnímaný ten japonský. Pozriete sa na Hondu Civic, a je vám hneď jasné, z ktorej časti sveta pochádza. Povedať či je to dobré alebo nie, je ťažké, každému sa páči niečo iné. Nás si Civic svojim výzorom úplne získal. To bol ale iba začiatok.

Vesmírna loď Enterprise
To bolo prvé, čo nám prišlo na jazyk, keď sme sa posadili za volant. Ale veď tá vyzerala výborne! Rovnako ako vyzerá interiér tohto auta. Kvalita, tvary, uloženie prvkov, veľkosť, všetko skvelé, nenájdete vec, ktorá by sa dala vytknúť. Stále sme sa ale nedostali k momentu prekvapenia.

Prečo diesel?
Ak sa aj vy pozeráte na model Civic tak, ako sme sa naň doteraz pozerali my? Že bol jednoducho stvorený pre benzínové motory? Tento test zbúral našu dogmu. Civic môže mať aj naftový motor, a stále je výborný!. Aj my sme si na neho museli zvyknúť. A bez mučenia priznávame, že benzín nám k nemu stále pasuje viac. Ale to, čo predviedla dieselová 1,6-ka bolo skvelé. Pri jazde bez akýchkoľvek obmedzení bola spotreba na konci testu iba 5,1 l/100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu ešte nižšie (3,5 až 4,1 l/100 km), pri jazde na spotrebu by sme sa na hranicu 4,1 l/100 km vedeli dostať takmer určite.

Motor dosahuje výborné výsledky vďaka inováciám, ktorými prešiel. Má pevnejší blok motora aj kľukový hriadeľ, nové oceľové piesty, vyšší tlak pri vstrekovaní paliva, nové turbo aj nový DPF filter. A na splnenie emisnej normy Euro 6 nepotrebuje AdBlue, čo sa dnes už často nevidí.So 6-stupňovým manuálom sa pracuje veľmi dobre, automat nám ani vôbec nechýbal, ale ak ho vyslovene chcete, pre tento motor je v ponuke aj 9-stupňový automat.

Sedenie za volantom je ako z rozprávky. Ergonomické sedadlá s výborným bočným vedením, potiahnuté kvalitnou textíliou vás držia aj keď potlačíte plyn bližšie k podlahe. Auto je veľmi stabilné a z miery ho nevyvediete ani v ostrých zákrutách. Civic má dobre vyladený podvozok. Na pocit veľmi športový, tvrdý „tak akurát“, takže jazdný komfort od nás dostáva vysoké skóre. Tlačidlá na volante sa ovládajú s ľahkosťou, stredový displej sa spolieha iba na bezdotykové ovládanie, a to môže byť pre niektorých otrava. Celkovo má ale Civic tak prepracovaný a kvalitný interiér, že toto je zanedbateľná vec.

Jednoznačne presvedčil
Áno, aj po tomto teste má v našich srdciach Civic bližšie k benzínu ako k dieselu. Ale motor i-DTEC nás presvedčil o tom, že je spoľahlivý, úsporný a disponuje dostatočným výkonom aj krútiacim momentom. Navyše je tichý a ani pri vysokých rýchlostiach vás neotravuje. V najpodstatnejšom ohľade – spotrebe paliva – si počínal vynikajúco. Keď k tomu prirátame už spomínaný priestranný, ergonomický interiér s množstvom užitočných priestorov, výsledkom je auto, ktoré jednoznačne stojí za to. Civic sa dostal do okruhu našich obľúbencov.

Vozidlo

Honda Civic

Motor

1.6 i-DTEC

Prevodovka

6-stupňová manuálna

Zdvihový objem valcov

1 597 cm3

Max. výkon

88 kW (120 k) pri 4 000 min-1

Max. krútiaci moment

300 Nm pri 2 000 min-1

Max. rýchlosť

201 km/h

Spotreba udávaná výrobcom

4,1 l/100 km

Spotreba v teste

5,1 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

4518 x 1799 x 1428 mm

Objem batožinového priestoru

420/478 l

Rázvor

2 697 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 478 kg

Celková hmotnosť

1835 kg

Cena testovaného modelu

20 990 eur

Galéria k článku (10 fotografií)

Podobné články