Dva v jednom: Opel Insignia Country Tourer

Hľadáte elegantné manažérske vozidlo, ale vo svojom voľnom čase radi chodíte do prírody, a preto potrebujete zároveň auto, ktoré to zvládne aj mimo asfalt? V tom prípade hľadáte Opel Insignia Country Tourer.

Či chceme alebo nie, pri výbere nového auta na nás viac či menej vplývajú emócie. Insignia Country Tourer ich vzbudzuje. Veľmi pozitívne. Pohľad na toto auto búra všetky mýty o tom, že kombi verzie nie sú pekné. Jej línie sú také plynulé a príjemné, že si ho jednoducho nejde neobľúbiť. Že ide o verziu Country Tourer prezrádza robustný plastový lem tiahnuci sa okolo celej spodnej časti auta, vrátane blatníkov. Auto je zvýšené o 2,5 cm a vďaka špeciálnym 18-palcovým pneumatikám so zvýšenou bočnicou sa svetlá výška dostáva na úroveň 14,6 cm.

Mimo cesty sa nestratí
Na život mimo klasických ciest je Country Tourer pripravený aj vďaka technológiám a množstvu asistenčných systémov. Vozidlo je vybavené pokročilými maticovými svetlometmi IntelliLux LED, ktoré osvecujú priestor pred vozidlom až do vzdialenosti 400 metrov. Jazda v noci je vďaka tomu pre vaše oči omnoho menej namáhavá.

Podvozok s odpružením FlexiRide vám ponúkne tri jazdné režimy – Standard, Tour a Sport. FlexiRide upravuje nastavenie prvkov ako sú ovládanie volantu, plynového pedálu či riadenie preklzu. Senzory systému sledujú povrch vozovky a pohyb vozidla a 500 krát za sekundu upravujú nastavenie tlmičov. Výsledkom je veľmi pohodlná jazda nielen na ceste, ale aj mimo nej.

Vitajte v pohodlí
Interiér Insignie osloví používateľa svojou ergonómiou a pohodlím. Veľmi kompaktne pôsobiaca palubná doska nie je príliš veľká, má zaujímavé oblé tvary a dokonale ladí so zvyškom vnútrajška. Pred vodičom sa nachádza trojica inovatívne riešených budíkov, ktorým dominuje ten uprostred, s informáciami o otáčkach a rýchlosti. Toto riešenie vo vás vyvoláva pocit, že sedíte v prémiovej triede, rovnako ako šikovne a esteticky uložený displej infotainmentu, ktorý zbytočne nevyčnieva a sofistikovane dotvára celkový výborný dojem z interiéru.

Z prvkov ktoré nás v interiéri zaujali ešte spomeňme nasvecovanie head-up displeja priamo na čelné sklo či kvalitný zvuk audiosystému. V letných resp. zimných mesiacoch, kedy klimatizácia zvykne často pracovať na plné obrátky, oceníte funkciu, ktorá pri telefonovaní cez bluetooth stlmí hlasné fúkanie, aby ste počuli človeka, s ktorým telefonujete.

Chce to automat
Testované vozidlo malo manuálnu prevodovku, a tá nám veru k nemu nepasovala. Ak by sme ju mali ohodnotiť, dostala by trojku – je dobrá, no v aute akým je Insignia, a so všetkými pozitívnymi dojmami z interiéru aj exteriéru, by to chcelo niečo lepšie, čo by zvýšilo jazdný komfort. Namiesto nej by sme tu radšej videli osemstupňový automat, takže ak si budete vyberať, zvážte to. Čo mierne narúšalo inak veľmi dobrý dojem z jazdy bola rezonancia súčastí podvozku, ktorá síce nebola výrazná, no pri vypnutom rádiu citeľná.

Obrovský priestor
Veľmi silnou stránkou tohto auta je jeho vnútorný priestor. Vpredu, na zadných sedadlách, no a kufor, to je fantázia. Navyše, zadné sedadlá sklopíte stlačením jedného gombíka a takmer do jednej roviny. A zaujímavá je cena, za ktorú toto všetko môžete získať. Insignia Country Tourer začína na úrovni 27 190 eur, čo je za ponúkané možnosti veľmi rozumné číslo.

Vozidlo

Opel Insignia Country Tourer

Motor

2,0 CDTI

Prevodovka

6-stupňová manuálna

Zdvihový objem valcov

1 956 cm3

Max. výkon

125 kW (170 k) pri 3250 min-1

Max. krútiaci moment

400 Nm pri 1750 – 2500 min-1

Max. rýchlosť

220 km/h

Spotreba v teste

6,8 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

5004 x 2093 x 1525 mm

Objem batožinového priestoru

560/1 665 l

Rázvor

2 829 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 558 kg

Celková hmotnosť

2 240 kg

Základná cena modelu

27 190 eur

Cena testovaného modelu

34 340 eur

Galéria k článku (24 fotografií)

MM

Podobné články