Rodinný tank: Peugeot 5008 GT

Prečo takéto slovné spojenie? Vôbec to nesúvisí so spotrebou. Nadpisom narážame na bezpečnosť, ktorú najväčšie SUV od Peugeotu poskytuje.

Je totiž veľmi robustné a od samého začiatku, kedy sa k tomuto autu priblížite, z neho cítiť silu, rozhodnosť a pevnosť. Keď si sadnete za volant, razom máte pocit, že velíte malému tanku. Masívne A-čkové stĺpiky, mohutné dvere aj rozmerná kapota vás doslova obklopia. To najlepšie ale ešte len prichádza.

S ľahkosťou baletky
Manévrovanie s týmto autom nám pripomínalo balet. Napriek svojim rozmerom a mohutnosti sa s ním jazdilo neuveriteľne ľahko a skvele sa s ním manévrovalo. Miestami bolo ťažké uveriť, že šoférujeme auto dlhé viac ako 4,6 metra a vážiace 1,7 tony. Či ste dáma alebo pán, 5008 si za jeho obratnosť zamilujete. A oceniť musíme aj výhľad z pozície vodiča.

Štýlový balík GT
Testované SUV malo prírastok GT, čo ale znamenalo viac efektných prvkov než výrazného športového ducha. Ten mierne ožil po stlačení tlačidla Sport, ale agresívneho pretekára očakávate zbytočne. Pripomína ho akurát športovejší zvuk motora. Z reproduktorov.

Ako bežným užívateľom nám to ale neprekáža. Úprimne povedané, od rodinného SUV sme žiadne veľkolepé športové výkony ani neočakávali. Chceli sme skôr úžitkovú hodnotu, veľký priestor a pohodlie, a toto všetko SUV 5008 má. Vodiča a spolujazdca oddeľuje masívna stredová konzola, ktorá pôsobí luxusne.

Peugeot vytvoril jeden z dizajnovo najlepšie vyzerajúcich interiérov. Palubná doska i-Cockpit s nespočetným množstvom možností prispôsobenia si zobrazovania nás nadchla. Jediný detail, ktorý človeka po čase začne hnevať je, že keď si z bezdrôtovej nabíjačky umiestnenej pod stredovým panelom chcete vziať mobilný telefón, často pri tom rukou zavadíte o niektoré z tlačidiel, a tak sme sem-tam nechtiac zapli kúrenie či vyhrievanie čelného skla.

Dve prídavné sedadlá v kufri sú len krízovým riešením. Ak na ne posadíte dvoch cestujúcich, s komfortom sa môžu rozlúčiť. Ale toto je choroba, ktorou trpí väčšina 7-miestnych SUV. Prídavným sedadlám v 5008 slúži ku cti aspoň to, že sa ľahko rozkladajú.

Záver
Pocit bezpečia. To v nás 5008 GT evokoval najsilnejšie. K tomu sme po týždni s ním pridali aj vynikajúcu manévrovateľnosť, dobrú spotrebu (6,3 l/100 km) a veľký batožinový priestor. Ak hľadáte rodinné auto, no zároveň si potrpíte na štýl a pohodlie, práve ste našli model, ktorý hľadáte.

Vozidlo

Peugeot 5008 GT

Motor

Blue HDi

Typ motora

vznetový, štvorvalcový

Prevodovka

8AT

Zdvihový objem valcov

1 997 cm3

Max. výkon

130 kW (177 k ) pri 3 750 min-1

Max. krútiaci moment

400 Nm pri 2 000 min-1

Max. rýchlosť

215 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

9,2 s

Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom

4,9 l/100 km

Kombinovaná spotreba v teste

6,3 l/100 km

Objem batožinového priestoru

952/1 940 l

Rozmery (d x š x v)

4 641 x 1 844 x 1 646 mm

Rázvor

2 840 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 698 kg

Cena základného modelu

21 790 eur

Cena testovaného modelu

41 200 eur

Galéria k článku (8 fotografií)

MM

Podobné články