Legenda v novom: Nový Ford Focus

Dnes už legendárny model prichádza s najnovšou, v poradí štvrtou generáciou, ktorá postavila do pozoru všetkých konkurentov. Prináša totiž množstvo pokrokových vecí.

Najnovšiu generáciu spoznáte na prvý pohľad. Výraznejšia mriežka chladiča, svetlá s príťažlivým denným svietením a vzadu na piatych dverách štýlový nápis FOCUS. Kombinácia, ktorá si vás získa.

Bohatý priestor
Vo vnútri Focus narástol, za čo vďačí najmä väčšiemu rázvoru. Palubná doska sa posunula viac dopredu, veľa miesta má vodič aj nad hlavou, a s možnosťami maximálneho prispôsobenia sedadla (v 18 smeroch) aj polohy volantu sa cíti fantasticky. Focus ale narástol aj vzadu, a to zásadným spôsobom, takže rovnako pozitívne pocity budú panovať aj u cestujúcich.

Spracovanie interiéru potešilo, mäkký matný plast palubnej dosky aj jej celkový dizajn vás oslovia. Vzhľad budíkov aj tlačidiel na volante nedosahuje to najlepšie, čo v danej triede v súčasnosti nájdete, oboje si ale zachovávajú to najdôležitejšie – ovládajú sa intuitívne a sú funkčné.

To isté platí aj o grafike infotainmentu, ktorý ovládate na 8-palcovom dotykovom displeji. Oproti konkurentom grafika na svojom vzhľade stráca, no funguje spoľahlivo a rýchlo. Multimediálny systém Sync 3 pomohol zredukovať počet tlačidiel, tie podstatné ako ovládanie hlasitosti, ladenie staníc či ovládanie klimatizácie, zostali zachované. Navyše sa dá ovládať aj hlasom – ľahko zadáte príkazy na telefonovanie, navigovanie alebo ovládanie rádia.

Posaďte sa prosím
Čaká vás totiž pohodlná jazda. Tri jazdné režimy (Normal, Eco, Sport) upravujú nastavenia vozidla, ako napríklad odozvu plynového pedálu, cit riadenia či správanie sa pri zmene prevodov, ak je auto vybavené automatickou prevodovkou. Nový Focus je postavený na novej platforme C2, čoho výsledkom je vysoký komfort, minimálne vibrácie spôsobené nerovnosťami vozovky a váš výborný pocit z jazdy. Jednolitrového motora EcoBoost sa netreba báť, do mesta je ideálny a mimo neho si tiež počína solídne. Spotrebu drží v rozumných hodnotách, my sme na konci týždenného testu z palubného počítača odpisovali číslo 6,8 l/100 km.

Resumé
Nový Focus určite zamieša karty vo svojom segmente. Citeľne narástol, poskytuje viac miesta, ponúka širokú paletu asistenčných a bezpečnostných systémov, rozumný výber motorov a záruku na 5 rokov resp. 120 000 km. A k tomu všetkému ešte aj skvele vyzerá!

Vozidlo

Ford Focus

Motor

1,0 EcoBoost

Typ motora

benzínový, 3-valcový

Prevodovka

manuálna, 6-stupňová

Zdvihový objem valcov

999 cm3

Max. výkon

92 kW (125 k) pri 6 000 min-1

Max. krútiaci moment

170 Nm pri 1 400 – 4 500 min-1

Max. rýchlosť

200 km/h

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

10 s

Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom

5,1 l/100 km

Kombinovaná spotreba v teste

6,6 – 6,8 l/100 km

Objem batožinového priestoru

375 l

Rozmery (d x š x v)

4 378 x 1 825 x 1 452 mm

Rázvor

2 700 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 322 kg

Základná cena testovanej verzie

19 290 eur (výbava Titanium)

Galéria k článku (8 fotografií)

MM

Podobné články