ŠKODA je na Slovensku doma, potvrdzujú to opäť vynikajúce predajné výsledky

ŠKODA v roku 2018 dosiahla trhový podiel až 19,73 % (rok 2017: 19,68 %).

Značka ŠKODA tak aj naďalej potvrdzuje svoje suverénne prvenstvo na slovenskom trhu. A to aj napriek náročnému obdobiu, ktoré bolo spôsobené prechodom na nový testovací cyklus WLTP, ktorý bol výzvou pre celý automobilový segment. Značka ŠKODA dodala slovenským zákazníkom v roku 2018 až 19 355 vozidiel. To znamená, že takmer každé piate nové auto, ktoré si v roku 2018 našlo na Slovensku svojho majiteľa, nesie na kapote logo s okrídleným šípom.

Značke ŠKODA sa na Slovensku v roku 2018 skutočne darilo. Tradičná česká automobilka u nás počas minulého roka predala v priemere viac ako 1 600 vozidiel každý jeden mesiac. To je jej najlepší predaj za posledných dvanásť rokov. Dominantné postavenie na našom trhu potvrdzuje aj rebríček najpredávanejších modelov, keď v minulom roku vozidlá ŠKODA obsadili hneď prvé tri priečky. Najväčšej obľube sa tešila kompaktná a cenovo dostupná FABIA – kúpil si ju každý tretí zákazník značky (5 433 ks). Tesne ju nasleduje OCTAVIA (5 046 ks) a model RAPID (3 800 ks).

Diesel vyhráva u modelov vyššej triedy
Pokiaľ ide o preferencie motorov – tie dieselové v minulom roku jednoznačne ovládli výber pri modeloch SUPERB a KODIAQ. Viac ako 75 % oboch modelov bolo objednaných práve s motorom TDI. Rovnaké pravidlo platí aj pri modeli OCTAVIA. Ešte výraznejšia preferencia dieslov je pri verziách COMBI. Až 8 z 10 vozidiel SUBERB COMBI má motor na dieslový pohon, pri modeli OCTAVIA COMBI si ho zvolilo až 63 % zákazníkov. Primárne pri menších vozidlách zákazníci preferujú čoraz častejšie moderné preplňované motory s priamym vstrekovaním, ktoré už dokážu spotrebu znížiť na úroveň, ktorú predtým dokázali dosiahnuť len dieselové motory. Pri modeloch FABIA sú preto od konca augusta 2018 k dispozícii benzínové motorizácie v prevedení TSI a MPI. Model Rapid je v ponuke výhradne s TSI motorizáciou a CITIGO ponúka na výber až tri MPI motorizácie. Značka ŠKODA tým flexibilne reagovala na požiadavky svojich zákazníkov a trhu.

Slováci podliehajú čaru automatu
O tom, že jazda s automatickou prevodovkou je naozaj komfortnejšia a jednoduchšia snáď ani netreba polemizovať. Jej čaru podlieha čoraz viac Slovákov. Kým napríklad pred piatimi rokmi si model OCTAVIA s automatom zvolilo len 15 % zákazníkov, dnes je to už viac ako 37 %. Pri modeloch SUPERB a KODIAQ je to až 80 %. DGS prevodovku rovnako preferujú aj majitelia KAROQ-ov. Tento trend je výrazný u vozidiel vyšších tried. Pri modeloch FABIA a RAPID si automatickú prevodovku zadováži v priemere len čosi viac ako 7 % zákazníkov.

Hitom je biela
Ukazuje sa, že Slováci stále preferujú konzervatívne farby. Hitom vlaňajška bola biela, ktorá dominovala nielen medzi trojicou najpredávanejších modelov, ale aj medzi kompaktnými SUV modelmi KAROQ. Naopak, majitelia vlajkovej lode značky - modelov SUPERB, ako aj najväčšieho SUV modelu značky KODIAQ si najčastejšie vybrali čiernu farbu. Iba pri mestských žihadlách CITIGO vyhrala červená farba. Medzi obľúbené patrila aj strieborná, sivá či béžová. A s trochou nadsádzky môžeme povedať, že medzi priaznivcami značky ŠKODA sú najväčšími vlastencami majitelia nových vozidiel RAPID. Ich najpreferovanejšími farbami boli biela, modrá, červená – teda farby slovenskej trikolóry.

Chceme sa voziť pohodlnejšie
Trendom slovenských vodičov je investícia do výbavy. Pri každom modeli si prevažná časť nových majiteľov vybrala vyšší výbavový stupeň. Dá sa konštatovať, že čím je vyššia trieda vozidla, tým vyšší výbavový stupeň sa vyžaduje.

Takmer každý štvrtý majiteľ modelu SUPERB s kombi karosériou si vybral auto s luxusným výbavovým stupňom Laurin & Klement a takmer každý druhý si zvolil Style. Až 7 z 10 majiteľov modelu Kodiaq vozidiel si zvolilo výbavu Style. Podobne je na tom aj model KAROQ, kde si zvolilo výbavu Style až 68 % zákazníkov. Vďaka záujmu o automobily s lepšou výbavou dostali Slováci koncom roka 2018 možnosť objednávať si výbavu L&K aj v modeloch najväčšieho SUV KODIAQ. Pri modeloch RAPID, FABIA a CITIGO suverénne vedie výbavový stupeň Ambition.Už ten ponúka také zaujímavé vychytávky, ako napríklad centrálne zamykanie, klimatizácia, bluetooth, tónované okná vzadu, elektrické ovládanie okien vpredu, kolesá z ľahkej zliatiny a podobne. 

Galéria k článku (2 fotografie)

transport.sk, TS Škoda

Podobné články