Motorizmus

CUPRA bude mať dva tímy na WTCR 2019

Po úspechu v roku 2018 v TCR International Series sa športový duch CUPRA vracia na okruhy v rámci majstrovstiev sveta 2019 WTCR – FIA World Touring Car Cup presented by OSCARO.

Značka CUPRA bude v druhej sezóne WTCR zastúpená štyrmi pilotmi za volantmi okruhového špeciálu CUPRA TCR, v dvoch tímoch PWR by CUPRA Racing a Comtoyou DHL by CUPRA Racing.

Tím PWR by CUPRA Racing bude debutovať na medzinárodnej aréne, jeho jazdcami budú Mikel Azcona a Daniel Häglof. Za tím Comtoyou DHL by CUPRA Racing budú štartovať Tom Coronel a Aurélien Panis.

Sezóna TCR 2019 má byť medzinárodným šampionátom cestových automobilov na okruhoch s doteraz najväčšou konkurenciou. V rámci #WTCR2019SUPERGRID bude štartovať 26 automobilov, pričom o napätie sa postarajú súboje medzi mladými talentovanými jazdcami a skúsenými matadormi okruhov. Medzi siedmimi zúčastnenými výrobcami CUPRA perfektne zhmotňuje tohtoročného ducha inkorporáciou tradície a vývojových prác, v minulosti vytvorených a realizovaných divíziou SEAT Sport a aktuálneho charakteru a priekopníckej technológie značky CUPRA.

Nádejné duo
Tím PWR by CUPRA Racing po vybojovaní viacerých víťazstiev v regionálnych majstrovstvách na okruhoch STCC – TCR Scandinavia v tomto roku postúpil do najvyššej ligy cestovných automobilov WTCR. Švédsky tím bude reprezentovať jeho spoluzakladateľ Daniel Häglof a 22-ročný španielsky jazdec Mikel Azcona, čím dôjde k spojeniu skúseností a mladíckeho nadšenia, čo je výhodné pre úspešné zápolenie na medzinárodnej úrovni.

Ako skúsený pretekár, ktorý si pred siedmimi rokmi založil svoj vlastný tím, má Daniel Häglof za sebou dlhý zoznam úspechov. V minulom roku v šampionáte STCC – TCR Scandinavia 2018 skončil ako tretí, keď si na konto pripísal dve víťazstvá a šesť ďalších umiestnení na stupienkoch víťazov. Aj mladý Mikel Azcona má napriek svojmu nízkemu veku už za sebou pôsobivú históriu v pretekoch cestovných automobilov, keď v roku 2018 vyhral európsky šampionát TCR a aj v uplynulých rokoch vo všetkých majstrovstvách skončil v prvej trojici.

Víťazná formula
Stratégiu kombinácie skúsenosti a mladej dravosti si zvolil aj belgický tím Comtoyou DHL by CUPRA Racing. Vo farbách tohto tímu sa do WTCR opäť vracia Tom Coronel, profesionálny 46-ročný jazdec z Holandska, ktorý v minulosti štartoval na mnohých majstrovstvách cestovných automobilov na celom svete a dokonca aj na Dakar Rally.

Francúz Aurélien Panis, ktorý je synom pilota Formule 1 Oliviera Panisa, víťaza Veľkej ceny Monaka z roku 1996, absolvuje v tomto roku vo WTCR svoju druhú sezónu. Jeho rozhodnutie pre CUPRA TCR prišlo po zhodnotení výkonnosti jazdcov CUPRA v minulom roku: „V minulom roku sme videli, že auto je skutočne rýchle na každej trati. Preto som veľmi rád, že môžem spolupracovať so značkou CUPRA,“ povedal Aurélien Panis.

Jasná perspektíva
Obidva tímy majú pred sebou 10 pretekových víkendov, počas ktorých si zmerajú svoje sily so súpermi vo WTCR. Šampionát odštartuje začiatkom apríla v Maroku. Kalendár sezóny 2019 obsahuje podujatia v Maďarsku, na Slovensku, v Holandsku, Nemecku, Portugalsku, Číne, Japonsku a Macau pred super-finále koncom roka v Malajzii.

Okrem toho sa značka CUPRA zúčastní na 160 pretekoch plánovaných v tejto sezóne na rozličných svetových, kontinentálnych a národných šampionátoch a seriáloch TCR. Značka vyvinula stratégiu pretekania, ktorá kombinuje podporu vývoja spaľovacieho motora novej úrovne a súčasne dláždi cestu aj pre preteky automobilov s elektrickým pohonom: „Aktuálne pracujeme na novom špeciále CUPRA TCR pre sezónu 2020, no zo strednodobého a dlhodobého horizontu sa budeme sústreďovať na elektrický pohon. Modelom CUPRA e-Racer, prvým 100 % elektrickým pretekovým cestovným automobilom sme položili technický základ pre budúcnosť automobilových pretekov,“ povedal Jaime Puig, riaditeľ CUPRA Racing.

CUPRA momentálne pripravuje dva pretekové automobily pre podmienky aktuálnych a budúcich šampionátov. Na jednej strane je to Leon CUPRA TCR s výkonom 257 kW (350 k) a maximálnou rýchlosťou 267 km/h. Na druhej strane je to CUPRA e-Racer s trvalým výkonom elektrického pohonu 300 kW (408 k) a špičkovým výkonom až 500 kW (680 k). CUPRA e-Racer dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h ale svojho benzínového súrodenca zatieňuje fantastickou akceleráciou z 0 na 100 km/h za iba 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za iba 8,2 sekundy.

Prečítajte si aj

Back to top button