Motorizmus

Kto získal titul Pickup, Van a Truck of the Year?

Počas galavečera na veľtrhu Solutrans sme spoznali držiteľov štyroch prestížnych ocenení.

Tie udeľovali dve medzinárodné jury – International Jury Van of the Year, ktorá vybrala najlepší pickup a najlepšiu dodávku roka 2020 a International Jury Truck of the Year, ktorá vybrala cenu za najlepšiu inováciu v nákladných vozidlách a najlepšie nákladné vozidlo roka 2020.

Kto sa stal víťazom
V náročnom hodnotení pick-upov najlepšie obstál Ford Ranger so ziskom 78 bodov. Tesne za ním skončila so 72 bodmi značka Mitsubishi s modelom L200, na treťom mieste skončila Toyota Hilux. „Členovia poroty určili za najvšestrannejšieho víťaza Ranger. Jeho univerzálnosť potvrdzuje nielen názor poroty, ale aj jeho úspech na trhu – v segmente 1-tonových pick-upov má v Európe trhový podiel takmer 30 %,“ povedal na margo víťaza predseda poroty Jarlath Sweeney.

Značka Ford zaznamenala dvojitý úspech, pretože dodávkou roka sa stal ďalší jej model – Transit Custom PHEV s hybridným pohonom. „Jury ocenila smer, ktorým sa Ford vydal v snahe vyvinúť životaschopnú alternatívnu technológiu pohonu, ktorá spĺňa mestské aj regionálne požiadavky s ohľadom na ekológiu,“ povedal pri odovzdávaní ocenenia predseda jury Van of the Year, Jarlath Sweeney. „Plug-in hybridný systém dokáže fungovať úplne bez emisií, nie je limitovaný obmedzeným dojazdom, nijako neobmedzuje užitočné zaťaženie a jednoducho sa dobíja. Jednoducho povedané, systém je navrhnutý tak, aby dokázal fungovať v meste na elektrický pohon a pomohol tak zlepšiť lokálnu kvalitu ovzdušia. Žiadny iný výrobca sa nezaoberal takouto alternatívou,“ doplnil predseda poroty.

„Medzi tohtoročnými kandidátmi priniesol práve Ford najväčší pokrok v segmente úžitkových vozidiel. Plug-in hybridnú technológiu poznáme z osobných áut, Ford ju však efektívne dokázal implementovať aj do úžitkového vozidla. Transit Custom PHEV je veľmi zaujímavou alternatívou pre mestské aj medzimestské úlohy,“ myslí si slovenský zástupca v jury Martin Miksa. „Plug-in hybridná technológia ponúka čisto elektrický dojazd 40 až 50 km a celkový dojazd zhruba 500 km, profesionálom preto dokáže poskytnúť veľkú flexibilitu,“ dopĺňa šéfredaktor magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA.

Najlepší truck je Actros
Medzi nákladnými vozidlami zviedli súboj Iveco S-Way, Mercedes-Benz Actros a Volvo Trucks I-Save. A práve najnovšia, šiesta generácia modelu Actros, získala od 24-člennej jury International Truck of the Year (ITOTY) najviac bodov – 121. Značka Mercedes-Benz postavila novú generáciu na silných stránkach predchádzajúceho modelu a vytvorila nový ťahač, ktorý prináša pokrokové vylepšenia v kľúčových oblastiach ako sú čiastočne automatizované riadenie, jazda a prevodovka, digitálne rozhranie človek-stroj (human-machine interface) a niekoľko najmodernejších bezpečnostných systémov, konštatuje vo svojom vyhlásení ITOTY.

Po druhýkrát udeľovala ITOTY aj ocenenie za najlepšiu inováciu v nákladných vozidlách – Truck Innovation Award. Získala ju automobilka Hyundai za svoj projekt Hydrogen Mobility Project – vozidlo Hyundai H2 XCient s pohonom na palivové články. Ďalšími kandidátmi na toto ocenenie boli vozidlá Nikola Hydrogen, Frightliner eCascada, autonómne vozidlá Volvo Trucks Vera a Scania AXL a šesticu uzavrel Renault Trucks Optifuel Lab 3.

Viac z udeľovania cien sa doćítate v dvojčísle 12-1/2019 nášho magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA.

Prečítajte si aj

Back to top button