Centrálny električkový okruh môže byť realitou v priebehu 4-7 rokov

Nový centrálny električkový okruh Bratislavy za zhruba 30 miliónov eur, ktorý by viedol po trase Šafárikovo námestie, Pribinova, Košická s napojením na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto, by mohol byť realitou v priebehu štyroch až siedmich rokov.

Na stredajšej tlačovej konferencii o tom informovali zástupcovia developera J&T Real Estate, ktorí tento električkový okruh v spolupráci s mestom pripravujú.

Developer na základe požiadavky mesta nechal odborne preveriť prínosy navrhovanej trasy voči alternatívnym električkovým trasám cez Landererovu a Mlynské nivy. "Štúdia potvrdila navrhovanú trasu Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická – radiála Ružinov. Trasa je bezproblémovo realizovateľná a je našou víziou, aby bola zrealizovaná," povedal výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán. Navrhovaná trasa sa podľa neho javí ako najvýhodnejšia nielen z pohľadu prepravnej kapacity a technickej realizovateľnosti, ale aj z hľadiska vedenia v priestore i investičných nákladov. Developer deklaruje, že chce v rámci tejto investície významne finančne prispieť. O akú sumu by šlo, však nespresnil. 

Nový električkový okruh, ktorý J&T Real Estate navrhuje, by sa mal napojiť na petržalskú električkovú radiálu na Šafárikovom námestí, poza objekt umeleckej besedy, a viesť po Pribinovej ulici. Tam bude pokračovať popred novú budovu Slovenského národného divadla (SND) ďalej na Košickú ulicu, Dulovo námestie až k trhu na Miletičovej. Odtiaľ bude pokračovať smerom na Trnavské mýto a napojí sa na ružinovskú radiálu. Na novej trati má vzniknúť šesť zastávok s pracovnými názvami SND, Eurovea, Prístavná, Košická, Dulovo námestie a Trhovisko Miletičova. 

"Skráti to čas presunu medzi Petržalkou a Ružinovom na desať až 15 minút a zároveň vytvorí dobré predpoklady na realizáciu ďalšieho dlhodobého zámeru mesta, a to vybudovanie vrakunsko-biskupickej električkovej radiály," skonštatoval Pelikán. Za optimálnych podmienok by podľa jeho slov mohol byť nový centrálny električkový okruh povolený do dvoch rokov a o ďalšie dva roky by mohol byť aj zrealizovaný.

Hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad požaduje, aby sa do tohto zámeru dalo viac verejného záujmu. Navrhovanú a preferovanú trasu investorom chce preveriť aj z hľadiska vytvoreného verejného priestoru pred novou budovou SND. "Rada by som prešetrila, akou rýchlosťou sa bude električka na tomto území pohybovať a ako obslúži dané územie. Pre mňa verejný záujem predstavuje aj budova SND," povedala. Výstavbu nových električkových tratí však podporuje, Bratislava sa podľa nej v pozitívnom zmysle slova upísala koľajovej doprave.

"Keď vnímate, ako postupuje výstavba v Bratislave, takouto rýchlosťou by mali postupovať aj veľmi udržateľné a dobré dopravné riešenia," podotkla. Pelikán tvrdí, že nová budova SND by nebola jedinou, popri ktorej by jazdila električka. "Vo svete existuje tých príkladov veľa, je to iba o technickom riešení," podotkol.

transport.sk, TASR

Podobné články