Logistika a skladovanie

Slovenská pošta pridá do konca júna ďalších 17 BalíkoBoxov

Slovenská pošta rozširuje sieť BalíkoBoxov po celom Slovensku. Aktuálne je ich 53, ku koncu júna pribudne ďalších 17. Ako priblížila hovorkyňa pošty Eva Rovenská, ide o výdaj zásielok neviazaný na otváracie hodiny či zamestnancov v pobočke.

BalíkoBoxy sú umiestnené nielen na frekventovaných miestach pri obchodných centrách, ale posilňujú služby Slovenskej pošty aj v obciach a mestách, ktoré rastú vplyvom prirodzeného pohybu obyvateľstva. „Je nevyhnutné prispôsobovať sa a posilňovať naše služby najmä na miestach, ktoré rastú vplyvom pohybu obyvateľov. Na Slovenskej pošte vnímame tieto zmeny na mape Slovenska a podľa stratégie Pošta 2020 postupne zefektívňujeme procesy a modernizujeme služby pre zákazníkov podľa ich potrieb,“ skonštatoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

Rovenská dodala, že podľa nezávislého prieskumu si 70 % zákazníkov internetových obchodov nechá doručiť svoj balík práve prostredníctvom Slovenskej pošty. Ročne pošta prepraví približne 9 miliónov balíkov, pričom zaznamenáva medziročný nárast balíkov o približne 25 %. Podľa hovorkyne je priemerný počet doručených balíkov kuriérom za jeden deň približne 80, pri doručovaní do BalíkoBoxu počet balíkov výrazne stúpa. Skúsenosti zo zahraničia podľa jej slov uvádzajú 1000 – 1300 balíkov za deň pri doručovaní do automatických terminálov, akým je aj BalíkoBox.

„Využívanie BalíkoBoxov medziročne rastie o stovky percent. Sme pripravení postupne investovať do automatizácie procesov a zlepšovania služieb pre zákazníkov,“ poznamenal riaditeľ úseku prevádzky Slovenskej pošty René Kubiš s tým, že si vie predstaviť efektívnu sieť 300 – 400 BalíkoBoxov po celom Slovensku.

BalíkoBox funguje nonstop. Zákazníci si v rámci neho môžu vybrať, či podať zásielku. Ak si zákazník nestihne vyzdvihnúť svoj balík do troch dní od prijatia SMS oznámenia, balík poputuje na pobočku pošty, o čom dostane zákazník informáciu v SMS. Balík počká na pošte na svojho majiteľa ďalších 18 dní. Ak zákazník zistí v procese doručovania, že mu nevyhovuje spôsob prevzatia zásielky u kuriéra alebo na pobočke, môže si zásielku presmerovať do BalíkoBoxu.

Prečítajte si aj

Back to top button