Logistika a skladovanie

cargo-partner automatizuje procesy prostredníctvom EDI prepojení

V rámci komplexnej digitalizačnej stratégie využíva poskytovateľ logistiky svoju silnú internú IT kompetenciu na prepojenie so systémami svojich klientov, automatizáciu procesov a zefektívnenie spolupráce prostredníctvom elektronickej výmeny údajov.

Automatizácia procesov výmeny údajov je účinný spôsob zefektívnenia komunikácie a podpory hladkého priebehu jednotlivých operácií v rámci dodávateľského reťazci. Pri dosiahnutí tohto cieľa sa cargo-partner spolieha na EDI (elektronická výmena údajov) a API (rozhranie na programovanie aplikácií) prepojenia. Spojenia EDI a API sa dajú vytvoriť na rôzne účely: prepravné a nákupné objednávky, aktualizácie zásielok a vyrovnanie faktúr, colné odbavenie, preprava zásielok a logistika skladu. Značný počet klientov cargo-partner využíva automatizované riešenia na výmenu údajov, aby šetrili čas, znížili administratívne náklady a minimalizovali náklady.

Zjednodušenie spolupráce v sklade
Rakúsky výrobca vstrekovacích strojov ENGEL využíva iLogistics centrum cargo-partner pri letisku Viedeň od jeho otvorenia v lete 2018. Popri návrhu skladov na mieru a úzko zosúladených procesov, bolo medzi systémom cargo-partner pre riadenie skladu (WMS) a systém plánovania podnikových zdrojov spoločnosti ENGEL (ERP), zriadených aj 20 rozhraní EDI. Tieto dátové spojenia pokrývajú celý rad procesov, od zasielania objednávok prepravy a odosielania potvrdení až po správu skladových zásob a dokumentov pre colné odbavenie. Vďaka optimalizovanému návrhu procesu bol prenos 27 000 skladových položiek (SKU) z troch predchádzajúcich lokácií do iLogistics centra cargo-partner dokončený bez jediného incidentu za štyri mesiace.

Automatizovaná výmena objednávok a sledovanie zásielok
Pre spoločnosť Nuki Home Solutions, inovatívneho rakúskeho výrobcu inteligentných systémov zamykania dverí, vytvoril cargo-partner EDI prepojenie, ktoré plne automatizuje proces objednávky a dodania. Objednávky sa prenášajú priamo z internetového obchodu spoločnosti Nuki do systému riadenia skladu cargo-partner. Hneď ako je zásielka pripravená na odoslanie, systém odošle automatickú odpoveď späť do Nuki. Odtiaľ sú všetky informácie o sledovaní preposlané koncovému klientovi, aby mohol sledovať trasu svojej zásielky. Najnovšie cargo-partner predstavil nové API riešenie pre balíkové zásielky, ktoré umožňuje zákazníkom zadávať balíkové objednávky, tlačiť prepravné štítky, štítky na vrátenie a tiež prijímať informácie o sledovaní zásielok pre všetkých vedúcich poskytovateľov balíkových služieb.

Rýchle colné spracovanie
Výrobca elektrického náradia Makita je ďalším zákazníkom, ktorý využíva iLogistics centrum cargo-partner pri letisku Viedeň a ťaží z jeho blízkosti k rakúskej centrále spoločnosti. Aby sa umožnilo rýchle spracovanie colných vyhlásení, cargo-partner vytvoril EDI prepojenie, ktoré automaticky prenáša colné údaje spoločnosti Makita do rakúskeho colného systému. Po konečnom schválení špecialistom na colné vybavenie sa údaje zašlú rakúskemu spolkovému ministerstvu financií. Týmto spôsobom spoločnosť Makita ťaží z rýchlejšieho prepustenia rakúskeho daňového úradu a spoľahlivej archivácie colných dokladov.

Zjednodušenie zasielania faktúr
Medzinárodný výrobca motorov využil cargo-partner EDI kompetencie na automatizáciu procesu schvaľovania interných faktúr. Elektronická faktúra EDI posiela všetky transportné faktúry za leteckú a námornú prepravu priamo do systému zákazníka. Údaje sa automaticky porovnajú s pôvodnou cenovou ponukou a ak dôjde k pozitívnej zhode, faktúra sa schváli a prevedie na účtovné oddelenie zákazníka. Pretože cargo-partner pre tohto zákazníka vytvára približne 250 faktúr mesačne, EDI umožňuje klientovi ušetriť značné množstvo času pri manuálnej kontrole faktúr.

Okamžité preposlanie sledovaných údajov
Jeden z popredných európskych maloobchodníkov pre kutilov ťaží z riešenia EDI, ktoré spoločnosti pomáha každoročne sledovať tisíce zásielok z Ázie do Európy. Po vytvorení EDI prepojenia IT tímom cargo-partner, sa všetky aktualizácie posielajú spoločnosti akonáhle boli vytvorené vo vlastných systémoch cargo-partner, alebo prijaté priamym spojením EDI s dopravcami. Týmto spôsobom je zákazník vždy informovaný o dôležitých informáciách, ako sú odhadovaný a skutočný čas odchodu a príchodu do prístavov, čo spoločnosti pomáha rýchlo reagovať pri vybavovaní ďalších prepravných krokov.

Christian Polanyi, Chief Information Officer v cargo-partner, vysvetluje: „S cargo-partner EDI a API službami poskytujeme sofistikovaný integrovaný balík na pokrytie potrieb zákazníka v oblasti automatizácie procesov. Naše IT tímy neustále pracujú na rozširovaní a optimalizácii našej škály riešení a čoraz viac klientov spája svoje systémy s našimi za účelom automatickej výmeny dát.” Tieto riešenia automatizovanej výmeny dát okrem zrýchľovania obchodných procesov znižujú náklady na manipuláciu, minimalizujú riziko chýb a zlepšujú celkovú spokojnosť zákazníkov vďaka vyššej kvalite procesov a rýchlej spätnej väzbe. Christian Polanyi zdôrazňuje: „Integračné služby sú len jedným z aspektov našich komplexných na mieru šitých riešení. Vďaka komplexnej rade inovácií v oblasti IT, podporujeme našich klientov pri zefektívňovaní ich logistických procesov naprieč dodávateľským reťazcom.“

 

Prečítajte si aj

Back to top button