Medzi Bratislavou a Komárnom od pondelka jazdí poschodový vlak

Medzi Bratislavou a Komárnom od pondelka jazdí poschodový vlak. Zavedenie takýchto vlakov zvýši prepravné kapacity na tejto vyťaženej trati.

Vzhľadom na technické parametre trate bolo ďalšie zvyšovanie spojov aj kapacity klasických vlakov už prakticky nemožné. Na prvej jazde sa zúčastnil aj minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Som veľmi rád, že sa nám zasa podarilo zvýšiť kapacitu na tejto trati. Vlaky na juh využíva veľa ľudí a hlavne v rannej špičke je ich kapacita nedostatočná. Preto som veľmi intenzívne hľadal spôsoby, ako situáciu zlepšiť a som rád, že sa to aspoň čiastočne podarilo," skonštatoval Érsek.

Vlakový dopravca RegioJet, ktorý na objednávku Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR prevádzkuje regionálne vlakové spoje na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a späť, nasadil od 16. septembra dvojposchodové vozne na vybrané vlakové spoje na tejto trase. Poschodové vozne sú nasadené na ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6.15 h. "Verím, že vlaky budú dobre fungovať a zvýši sa nielen kapacita, ale aj komfort cestujúcich," poznamenal Érsek počas rannej jazdy vo vlaku.

Nový poschodový vlak, ktorý na základe objednávky ministerstva dopravy zabezpečil a certifikoval súkromný dopravca, v minulosti jazdil v okolí Mníchova. Súpravy zostavené z poschodových vozňov budú ťahať dieselové lokomotívy Siemens Eurorunner.

Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré súkromný dopravca spolu s rezortom dopravy realizoval od 18. februára. Na vybrané spoje na trase medzi Bratislavou a Komárnom bola vtedy nasadená klasická súprava zostavená z rýchlikových vozňov RegioJet.

"Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20-minútových intervaloch. Trať Bratislava – Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac," dodala riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet Ivana Kašická.

Počet cestujúcich na tejto trase neustále rastie. Za prvý polrok tu vlaky RegioJet prepravili rekordných 2,3 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 50 % viac.

transport.sk, TASR

Podobné články