Správy | Aktuality | Témy

Počas zimnej údržby najazdili autá diaľničnej spoločnosti takmer 700.000 km

Tohtoročná zima bola pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), čo sa týka údržby, náročnejšia v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. Celkovo totiž podľa hovorkyne spoločnosti Michaely Michalovej najazdili vozidlá NDS počas tohtoročnej zimy 693.511 kilometrov (km) pri výkone údržby diaľnic a rýchlostných ciest.

V porovnaní s minuloročnou zimnou údržbou to znamenalo nárast o 22 %, keďže vtedy najazdili autá diaľničnej spoločnosti 568.287 km. „Spotreba chemického posypového materiálu počas tohtoročnej zimnej služby bola o 30 % vyššia ako počas predchádzajúcej sezóny. Hlavným posypovým materiálom bola soľ do – 6°C,“ doplnila Michalová.
 
Najviac práce mali pritom podľa jej slov počas uplynulej zimy strediská spravujúce diaľnicu ležiacu v najvyššej nadmorskej výške, a to Mengusovce a Liptovský Mikuláš.
 
Počas zimného obdobia je NDS prostredníctvom 15 stredísk správy a údržby diaľnic a rýchlostných ciest v režime nepretržitej zimnej služby. V zime sú podľa hovorkyne častejšie operatívne zásahy pre zabezpečenie zjazdnosti a bezpečnosti premávky na diaľniciach, a to 24 hodín denne, čo si vyžaduje zvýšené nároky na personál a zimnú techniku.
 
Celkovo zabezpečuje spoločnosť zimnú údržbu diaľnic a rýchlostných ciest so 174 kusmi univerzálnych posýpačov, 26 kusmi samostatných vozidiel s pluhmi alebo s radlicou a s 20 kusmi snehových fréz.
 
Diaľničná spoločnosť počas tohtoročnej zimy pristúpila tiež k zvýšeniu bezpečnosti na cestách, najmä v oblastiach, kde situáciu ovplyvňovalo nepriaznivé počasie. Napríklad NDS nainštalovala mobilné textové signalizačné zariadenia, ktoré upozorňovali na mimoriadnu poveternostnú situáciu s možnosťou zníženia maximálnej povolenej rýchlosti.
 
Zároveň pri ľavom jazdnom pruhu diaľnice D1 okolo 334 km postavila pevnú protisnehovú stenu a doplnila ju prenosnými snehovými bariérami. Tiež na úseku od Važca po Levoču rozložila NDS snehové zábrany, snehové bariéry a postavila protisnehovú stenu.

Prečítajte si aj

Back to top button