Správy | Aktuality | Témy

Rozšírenie inovačného radu pneumatík MICHELIN CrossClimate

Pneumatika MICHELIN CrossClimate, prvá letná pneumatika, ktorá má zároveň zimnú homologáciu, bude k dispozícii v nových rozmeroch, vrátane rozmerov pre SUV vozidlá.

MICHELIN CrossClimate predstavuje novú, inovačnú kategóriu pneumatík, ktorá v sebe kombinuje technológie zimných i letných pneumatík, čo sa až do tohto okamihu považovalo za nemožné. Po rozšírení radu si vodiči osobných vozidiel môžu vybrať z 37 rozmerov od 14” do 18”, zatiaľ čo majitelia SUV vozidiel zo 6 rozmerov od 17” do 19”.
 
Na rozdiel od celoročných pneumatík, ktorých výkony v letných a zimných podmienkach sú vždy výsledkom technického kompromisu, získala pneumatika MICHELIN CrossClimate v teste priľnavosti na mokrom povrchu najvyššie možné klasifikačné hodnotenie triedy „A“ podľa hodnotiacich kritérií tak pre letné, ako aj pre zimné pneumatiky.
 
Inovatívna pneumatika Michelin prispôsobuje svoje vlastnosti aktuálnym poveternostným podmienkam vďaka inovačnej stavbe behúňa a použitiu inteligentných elastomérov.
 
Michelin zohľadňuje potreby vodičov rôznych modelov vozidiel, preto rozširuje rad pneumatík MICHELIN CrossClimate. Od polovice roku bude pneumatika k dispozícii v rozmeroch od 14’’ do 18’’ a od septembra 2016 aj vo verzii pre najobľúbenejšie SUV vozidlá, v rozmeroch od 17” do 19”. Celkovo bude teda celý rad ponúkať 37 rozmerov pre osobné vozidlá a 6 rozmerov pre SUV vozidlá.
 
Pneumatika bola testovaná a hodnotená nezávislými organizáciami TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center a UTAC-CERAM Group. Výsledky potvrdili najvyššie výkony tak v letných, ako aj v zimných podmienkach a zároveň prevahu nad celoročnými pneumatikami dostupnými na trhu. Prevaha pneumatiky MICHELIN CrossClimate bola zrejmá okrem iného v oblasti kľúčovej pre bezpečnosť, čiže v brzdení na suchom povrchu.
 
Jedinečné výkony novej pneumatiky MICHELIN CrossClimate vychádzajú z kombinácie troch najvyspelejších technológií.
1.     Inovačná zmes gumy:
-       Behúň je veľmi pružný, dokáže sa teda prispôsobiť akejkoľvek nerovnosti povrchu vo všetkých jazdných podmienkach – na suchej, mokrej i zasneženej vozovke.
-       Pneumatika má nízky valivý odpor.
 
2.     Jedinečná kombinácia smerového dezénu s atypicky usporiadanými 3D samoblokujúcimi lamelami:
-       3D lamely sú usporiadané pozdĺž dezénových blokov, ako je to typické pri letných pneumatikách, a zároveň sa vyznačujú zložitou geometriou, tak ako je to pri lamelách zimných pneumatík Michelin. Lamely majú zvlnený profil s meniacou sa šírkou, čo v zimných podmienkach zaisťuje efekt „drápu“ – lamela sa zaryje do snehu a zvýši priľnavosť pneumatiky.
-       Smerový dezén s premenlivými uhlami dezénových blokov optimalizuje priľnavosť na snehu.
-       Zvislé a vodorovné zvlnenie lamely vytvára efekt samoblokovania.
 
3.     Kombinácia skosených hrán behúňových blokov s vysokovýkonnými lamelami zaisťuje maximálnu kontaktnú plochu s vozovkou a zvyšuje tak účinnosť brzdenia na suchom povrchu. Využitie inovačných lamiel s plnou hĺbkou zaručuje vynikajúce brzdné vlastnosti a záber na snehu.
 
Pneumatika MICHELIN CrossClimate umožnila vznik novej kategórie pneumatík. Nejde o celoročnú pneumatiku (s priemernými výkonmi v letných i zimných podmienkach), ale o prémiovú letnú pneumatiku s najvyššími možnými výkonmi v zimných podmienkach. Jej stavba reaguje na potreby vodičov, ktoré vyplynuli z testov nezávislých výskumných inštitúcií. Reaguje zároveň na otepľujúcu sa klímu v Európe. MICHELIN CrossClimate je pneumatika pre vodičov, ktorí chcú mať pocit bezpečnosti pri jazde na suchom i mokrom povrchu v lete, ale zároveň aj v premenlivých poveternostných podmienkach v zime.
 
Každý rok investuje Michelin viacej než 640 miliónov eur do výskumu a vývoja, uskutočňuje 75 tisíc testov medzi vodičmi na celom svete a vypočuje si názory 11 tisíc osôb nakupujúcich pneumatiky.
 
Ako vznikala pneumatika MICHELIN CrossClimate?
 
7 – počet krajín, v ktorých bola pneumatika testovaná: Nemecko, Kanada, Fínsko, Francúzsko, Poľsko, Španielsko a Švajčiarsko.
 
36 – počet mesiacov potrebných na vyvinutie pneumatiky – od čistého listu papiera po oficiálne predstavenie dňa 2. marca 2015. Intenzívne práce trvali len 3 roky, zatiaľ čo obvykle trvajú 4 roky a 8 mesiacov.
 
70 – teplotné rozmedzie stupňov Celzia, v ktorom boli pneumatiky testované – extrémne teploty sa pohybovali od mínus 30 °C do plus 40 °C.
 
150 – počet inžinierov a odborníkov, ktorí sa podieľali na vývoji, testovaní a výrobe pneumatiky MICHELIN CrossClimate.
 
Viacej než 1000 – počet laboratórnych testov, ktoré testovali všetky zložky pneumatiky.
 
5 miliónov – počet kilometrov prejdených počas testov, ktoré skúmali dynamiku, priľnavosť a odolnosť. To znamená, že pri testovaní obišli automobily vybavené pneumatikami MICHELIN CrossClimate zemeguľu okolo rovníka 125-krát.  
 
MICHELIN CrossClimate je praktickou ukážkou filozofie MICHELIN Total Performance – čo je kombinácia všetkých výkonov pneumatiky na najvyššej možnej úrovni. To znamená, že zdokonalenie jedného z parametrov pneumatiky sa nikdy neuskutočňuje na úkor iných výkonov. 

Prečítajte si aj

Back to top button