Správy | Aktuality | Témy

S Dispečerom v autoparku

Využívanie IT technológií je dnes v autodoprave samozrejmosťou a trendom – čím jednoduchší používateľský systém, tým lepšie…

Spoločnosť In Time Express, s.r.o. vznikla v roku 2002 v Nitre. Aj keď si na cestách všimnete predovšetkým ich vozidlový park, ktorý sa skladá v súčasnosti zo 44 vozidiel, z toho 15 kamiónových súprav (ostatné sú od 3,5 do 12 ton), nejde len o cestného dopravcu. Záber In Time Express je podstatne širší a zasahuje od medzinárodnej cestnej dopravy, cez zasielateľstvo až po logistiku. Je logické, že k svojej každodennej činnosti bytostne potrebuje IT podporu, a to nielen pre sledovanie vozidiel a komunikáciu dispečingu s vodičmi na cestách po celej Európe, ale aj kvôli klientom, ktorí majú možnosť sledovať svoj tovar v súčinnosti s týmto dopravcom.
 
Komplexné služby In Time Express
 
Záber poskytovaných služieb klientom je rozsiahly. K najfrekventovanejšej činnosti patria prepravy po ceste od 0,1 kg až do 24 ton – od zásielok do 50 kg, cez expresné prepravy, medzinárodnú nákladnú dopravu vrátane zbernej služby, ktorú zabezpečujú valníkovými, skriňovými, izotermickými, veľkoobjemovými, ťažkotonážnymi, kontajnerovými vozidlami. Klienti využívajú pravidelné linky do Holandska, Belgicka, Španielska, Portugalska, Anglicka, Francúzska a späť, či do Maďarska – vlastne kdekoľvek, kam si klient praje (aj mimo EÚ vrátane colno-deklaračných služieb). In Time Express však poskytuje aj špecializovanú prepravu vozidiel – autotransport,prepravy nadrozmerného nákladu vrátane signalizačných sprievodných vozidiel a policajného dozoru. Do portfólia činnosti In Time Express patrí aj transkontinentálna letecká preprava, námorná preprava, logistika a skladovanievo vlastných skladových priestoroch s možnosťou dlhodobého alebo krátkodobého uskladnenia tovaru – nespracovaného alebo obalového materiálu, náhradných dielcov, komponentov, či hotových výrobkov súvisiacich s poľnohospodárstvom a výrobou. Vskutku pozoruhodný záber.
 
Dispečer v tabletoch i telefónoch
 
V autodporave je konkurenčnou výhodou dobrá komunikácia medzi manažmentom firmy, dispečingom a každým autom – vodičom. O využívaní IT technológií v autodoprave sme sa porozprávali s Milošom Bačom – konateľom spoločnosti In Time Express.
 
Kto je dodávateľom IT riešení pre Vašu firmu, k čomu Vám slúži?
IT technológie využívame už dlho, spolupráca so spoločnosťou Aldobec technologies, s.r.o., začala v októbri 2009, ešte keď sa spoločnosť volala MB transport s.r.o., transformácia firmy na In Time Express sa udiala v januári 2011. Využívame program Dispečer.sk, ktorý nám dodávateľ neustále upravuje pre naše potreby – je to dlhodobý proces, ktorý charakterizuje sústavná komunikácia medzi dodávateľom a odberateľom a „kalibrovanie na naše potreby“ má tiež svoje špecifiká. Spoločnosť Aldobec technologies, s.r.o., nám vždy vychádza v ústrety a vytvorila nám monitorovací, dátový a komunikačný systém, ktorý vyniká jednoduchosťou a spoľahlivosťou. Ono sa to možno zdá prosté, ale vytvoriť tak rozsiahle softvérové a komunikačné prepojenie čo najjednoduchšie nie je vôbec jednoduché. Dodávateľ musí pomerne dlho trpezlivo komunikovať s odberateľom a sledovať do najmenších podrobností každý detail procesov činnosti.
 
Pre nás je veľmi dôležité, že sme sa spoločne dostali do vyššej formy komunikácie – teda nielen cez počítačovú sieť, ale aj cez mobilné telefóny. Výrazne nám to zvyšuje flexibilitu práce, komunikácie vedenie/klient a dispečing/vodič. Aldobec technologies, s.r.o., nám za tých 8 rokov spolupráce upravil na mieru všetko, čo môžeme od IT technológií prakticky využívať – a to aj pre firemné osobné vozidlá, nielen pre autopark úžitkových vozidiel a súprav. Základom je GPS monitoring a on-line sledovanie jázd a vozidiel. Podstatný je pre nás systém komunikátorov – od správ medzi dispečingom a vodičom, máp, cez knihu jázd, zber potrebných ekonomických dát (napr. výpočet diet, režim AETR), dokumentáciu nakládky/vykládky tovaru, dokumentovanie poškodeného tovaru, cez zápis do CMR až po komunikáciu a riešenie s klientom – to všetko dnes vieme zabezpečiť prakticky on-line. A podstatné je, že so systémom sa pracuje jednoducho, systém je priamočiary, jednoducho ovládateľný a nemá s nim problém žiaden z našich vodičov. Tí sa do systému prihlasujú prostredníctvom vlastnej identifikácie, takže systém je pre naše potreby aj dostatočne bezpečný vrátane zabezpečenia ochrany údajov. Vyhodnocovanie údajov vykonávame na týždennej báze.

So systémom Dispečer aj úpravami pre naše konkrétne podmienky vyjadrujem spokojnosť, oceňujem najmä jednoduchosť a prehľadnosť systému.     

Prečítajte si aj

Back to top button