Motorizmus
Strategické zámery MAN Group
V posledných rokoch MAN úspešne rozširoval svoje aktivity v medzinárodnom meradle a vytvoril si dobrú pozíciu na rastúcich trhoch.
Jeho stratégia v krajinách BRIC (Brazília, Rusko, India, Čína) nie je zameraná len na využitie príležitostí, ktoré ponúkajú, ale vďaka odlišným ekonomickým cyklom minimalizuje riziko. Spoločnosť MAN bude pokračovať v tejto stratégii aj v roku 2012.
Predaj vozidiel modelového radu MAN TGX v Brazílii odštartuje v 2. štvrťroku 2012. Do vozidiel z produkcie MAN Latin America sa od začiatku tohto roka začali montovať motory MAN Euro V. V prvej polovici roku 2012 spoločnosť MAN otvorí nový závod pri ruskom St. Petersburgu, v ktorom ešte tento rok zmontujú okolo 6000 vozidiel.
V Indii vlani v novembri podpísal MAN Truck & Bus dohodu o plnom prevzatí spoločného podniku MAN FORCE TRUCKS, ktorý založil so spoločnosťou FORCE Motors v roku 2006. Spolupráca pokračuje, ale výrobu a predaj vozidiel modelového radu CLA už bude riadiť iba MAN.
V Číne má MAN podiel 25 percent plus jednu akciu v spoločnosti Sinotruk (výrobca úžitkových vozidiel), s ktorou vyvíja nový spoločný modelový rad značky SITRAK. Na trh ho uvedú v roku 2013. V máji 2011 divízia MAN Diesel & Turbo uviedla do prevádzky druhú sekciu závodu v čínskom Changzhou. Nosným výrobným programom tejto fabriky sú veľké turbodúchadlá a ozubené súkolesia do prevodoviek.
Ďalšou strategickou oblasťou je rastúci trh s motormi. Motory MAN sa používajú aj v poľnohospodárskych strojoch, koľajových vozidlách a jachtách. Minuloročný zisk 335 miliónov € v tejto obchodnej komodite po prvýkrát výrazne prekonal hranicu 300 miliónov eur.
Pre MAN Group má veľký strategický význam aj výskum a vývoj – do tejto oblasti investuje viac ako 4 % zo svojich výnosov. Vývojové aktivity v oblasti úžitkových vozidiel a energetického strojárstva sa sústredia hlavne na redukovanie emisií, na koncepty alternatívneho pohonu a alternatívne palivá. Vývoj v úžitkových vozidlách je zameraný na hybridnú technológiu.
Výroba autobusov Lion’s City Hybrid sa rozbehla v roku 2010, prvé prevádzkové testy v mestách, medzi ktorými je Paríž, Mníchov a Barcelona, ukazujú úspory paliva až do 30 %. V sektore nákladných vozidiel jazdia prvé prototypy pre distribúciu tovarov v skúšobnej prevádzke u zákazníkov.
Podnikanie s veľkoobjemovými dieselovými motormi pre námorné lode čaká drastické sprísnenie emisných predpisov, ktoré vstúpia do platnosti v roku 2016. Výrobcovia musia dovtedy znížiť emisie oxidov dusíka o 80 % v porovnaní s rokom 2010. Tieto mimoriadne náročné požiadavky si vyžiadajú enormné úsilie vo výskume a vývoji. MAN Diesel & Turbo so svojou druhou generáciou technológie recirkulovania výfukových plynov je prvým výrobcom na svetovom trhu lodných motorov, ktorý už dnes plní túto emisnú normu.