Motorizmus

Strategické zámery MAN Group

V posledných rokoch MAN úspešne rozširoval svoje aktivity v medzinárodnom meradle a vytvoril si dobrú pozíciu na rastúcich trhoch.

Jeho stratégia v krajinách BRIC (Brazília, Rusko, India, Čína) nie je zameraná len na využitie príležitostí, ktoré ponúkajú, ale vďaka odlišným ekonomickým cyklom minimalizuje riziko. Spoločnosť MAN bude pokračovať v tejto stratégii aj v roku 2012.
 
Predaj vozidiel modelového radu MAN TGX v Brazílii odštartuje v 2. štvrťroku 2012. Do vozidiel z produkcie MAN Latin America sa od začiatku tohto roka začali montovať motory MAN Euro V. V prvej polovici roku 2012 spoločnosť MAN otvorí nový závod pri ruskom St. Petersburgu, v ktorom ešte tento rok zmontujú okolo 6000 vozidiel.
 
V Indii vlani v novembri podpísal MAN Truck & Bus dohodu o plnom prevzatí spoločného podniku MAN FORCE TRUCKS, ktorý založil so spoločnosťou FORCE Motors v roku 2006. Spolupráca pokračuje, ale výrobu a predaj vozidiel modelového radu CLA už bude riadiť iba MAN.
 
V Číne má MAN podiel 25 percent plus jednu akciu v spoločnosti Sinotruk (výrobca úžitkových vozidiel), s ktorou vyvíja nový spoločný modelový rad značky SITRAK. Na trh ho uvedú v roku 2013. V máji 2011 divízia MAN Diesel & Turbo uviedla do prevádzky druhú sekciu závodu v čínskom Changzhou. Nosným výrobným programom tejto fabriky sú veľké turbodúchadlá a ozubené súkolesia do prevodoviek.
 
Ďalšou strategickou oblasťou je rastúci trh s motormi. Motory MAN sa používajú aj v poľnohospodárskych strojoch, koľajových vozidlách a jachtách. Minuloročný zisk 335 miliónov € v tejto obchodnej komodite po prvýkrát výrazne prekonal hranicu 300 miliónov eur.
 
Pre MAN Group má veľký strategický význam aj výskum a vývoj – do tejto oblasti investuje viac ako 4 % zo svojich výnosov. Vývojové aktivity v oblasti úžitkových vozidiel a energetického strojárstva sa sústredia hlavne na redukovanie emisií, na koncepty alternatívneho pohonu a alternatívne palivá. Vývoj v úžitkových vozidlách je zameraný na hybridnú technológiu.

Výroba autobusov Lion’s City Hybrid sa rozbehla v roku 2010, prvé prevádzkové testy v mestách, medzi ktorými je Paríž, Mníchov a Barcelona, ukazujú úspory paliva až do 30 %. V sektore nákladných vozidiel jazdia prvé prototypy pre distribúciu tovarov v skúšobnej prevádzke u zákazníkov.

 
Podnikanie s veľkoobjemovými dieselovými motormi pre námorné lode čaká drastické sprísnenie emisných predpisov, ktoré vstúpia do platnosti v roku 2016.  Výrobcovia musia dovtedy znížiť emisie oxidov dusíka o 80 % v porovnaní s rokom 2010. Tieto mimoriadne náročné požiadavky si vyžiadajú enormné úsilie vo výskume a vývoji. MAN Diesel & Turbo so svojou druhou generáciou technológie recirkulovania výfukových plynov je prvým výrobcom na svetovom trhu lodných motorov, ktorý už dnes plní túto emisnú normu.
 

Prečítajte si aj

Back to top button