Motorizmus

Európske automobilky v boji o klientov stavili na štýl a úspornosť

Európske automobilky v boji o klientov stavili na štýl a úspornosť.

Svedčia o tom nové alebo inovované modely menších áut, ktoré Opel, Citroën, Škoda a Kia predstavili tento týždeň na autosalóne v Paríži. Automobilky pridali do svojich vozidiel nové bezpečnostné a zábavné prvky, ale zároveň sa snažili využiť „starý základ“, aby udržali ceny áut na uzde.
 
Väčšina automobiliek tak len upravila predchádzajúce generácie svojich modelov, alebo využila prvky z iného modelu, aby ušetrila. Podľa analytikov je to reakcia na správanie klientov v Európe, ktorí pod tlakom úsporných vládnych opatrení nemajú náladu utrácať peniaze za drahé a veľké autá.
      
A hoci sa už trh s autami na starom kontinente odrazil od dna a opäť rastie, celkový dopyt po autách je stále zhruba o 20 % nižší ako v roku 2007 pred nástupom globálnej krízy. Úplne zotavenie automobilového trhu v Európe je tak ešte na míle vzdialené. Jediným svetlým bodom je predaj malých úsporných vozidiel, tzv. A-segment. Podľa spoločnosti IHS Automotive za 10 rokov do roku 2013 sa dopyt po týchto modeloch zvýšil o 32 % na 1,12 milióna kusov.
 
A naopak, predaj väčších modelov (B-segment), ako je napríklad Ford Fiesta, v rovnakom období klesol o 33 % na 2,89 milióna áut. IHS Automotive predpovedá, že odbyt vozidiel z A-segmentu do roku 2020 stúpne o ďalších 15 %. Konkurencia je však čoraz tvrdšia a to zvyšuje tlak na výrobcov, ktorí sa snažia zredukovať svoje náklady a čoraz častejšie montujú do rôznych modelov rovnaké súčiastky.
      
Podľa najnovších údajov lídrom na európskom trhu s autami je nemecký koncern Volkswagen (VW), ktorého rovnomenná značka patrí medi najpredávanejšie. Za prvých sedem mesiacov tohto roka bolo až 12 % novo zaregistrovaných áut v Európe značky VW. Druhé miesto obsadil PSA Peugeot Citroën a tretí je Renault vďaka rumunskej dcére Dacia.
 

Prečítajte si aj

Back to top button