Motorizmus

Hyundai a Kia chcú tento rok zvýšiť predaj o 1,5 % na 8,13 milióna áut

Juhokórejské automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia Motors predpovedajú, že ich odbyt sa tento rok zvýši o 1,5 % na 8,13 milióna vozidiel.

Obom automobilkám sa pritom vlani nepodarilo dosiahnuť svoj cieľ v oblasti predaja, prvýkrát od globálnej finančnej krízy v roku 2008. Informovala o tom agentúra Reuters.
 
Podľa predbežných údajov odbyt vozidiel z produkcie Hyundai a Kia v roku 2015 takmer stagnoval, keď stúpol len na 8,01 milióna áut z 8 miliónov vozidiel v predchádzajúcom roku 2014. Obe firmy si pritom dali za cieľ dosiahnuť nárast predaja v minulom roku na 8,2 milióna automobilov.
 
Juhokórejský automobilový konglomerát, ktorý je z hľadiska predaja piatym najväčším výrobcom vozidiel na svete, očakáva v tomto roku nárast odbytu vďaka zníženiu daní na malé autá. Zároveň však varuje, že jeho odbyt na rozvíjajúcich trhoch zostane utlmený. A obáva sa tiež pomalšieho rastu predaja na domácom trhu, a tiež v Európe a USA.
 
Juhokórejské firmy v uplynulých rokoch začali vytláčať z trhu v USA domáce americké a japonské automobilky, zatiaľ čo v Číne v ďalších transformujúcich sa ekonomikách ich predaj spomaľuje v dôsledku spomaľovania čínskej ekonomiky a oslabenia ruskej a brazílskej meny.
 
Hyundai Motor si dala za cieľ predať tento rok 5,01 milióna áut a Kia Motors chce predať 3,12 milióna vozidiel. Obe firmy zatiaľ nezverejnili presné výsledky za minulý rok.

Prečítajte si aj

Back to top button