Cestná doprava

ČESMAD: Ak prejde zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy, budeme štrajkovať

Podľa Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia je vylúčenie kamiónovej dopravy z ciest II. a III. triedy populistickým návrhom slovenských samospráv a žúp. Podľa generálneho tajomníka združenia Pavla Reicha ide zároveň o brutálny zásah do podnikania v cestnej doprave.

„V prípade, že bude vláda pokračovať v tomto návrhu, tak určite opäť zasadneme. Nič iné nám neostáva, len opäť sa pripojiť k ďalším sociálnym nepokojom,“ povedal na dnešnom tlačovom brífingu v Bratislave Reich.

Zástupcovia združenia už požiadali rezort dopravy o stretnutie, na ktorom chcú jeho reprezentantov presvedčiť o tom, že plošný zákaz kamiónov na cestách II. a III. triedy nie je správny. Podľa Reicha je takýto zásah absurdný nielen z dopravného hľadiska, ale aj z pohľadu praxe. Štatistiky za október ukázali, že kamionisti po vedľajších cestách vôbec neobchádzajú spoplatnené úseky ciest tak, ako to tvrdia predstavitelia slovenských obcí.

„Mýto sa neobchádza, pretože v októbri 2012 sa na Slovensku vybralo najviac mýta počas celej jeho prevádzky, a to 15,15 milióna eur,“ upozornil tajomník združenia. Ako dodal, v prípade, že sa bude v realizácii spomínaného návrhu pokračovať, môžu prepravcovia legálne skrátiť príjmy do štátneho rozpočtu. A to tak, že budú svoje návesy registrovať namiesto SR v okolitých štátoch, v ktorých sú sadzby dane za motorové vozidlá nižšie.

Podľa Reicha prinášajú dopravcovia na Slovensku ročne do štátneho rozpočtu minimálne 140 miliónov eur v rámci dane z motorových vozidiel, pričom ďalších najmenej 160 miliónov eur sa vyberie na mýte. Zároveň sa väčšinou podieľajú na výbere spotrebnej dane z nafty. „Na rozdiel od tých všetkých, ktorí tie sociálne nepokoje dnes robia, my sme tí, ktorí od tejto vlády nežiadame ani jeden cent. My len chceme naďalej podnikať,“ uzavrel Reich.

O pláne zakázať vstup vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton na cesty II. a III. triedy sa začalo hovoriť po utorkovom (20. 11.) zasadnutí vlády, ktoré sa konalo aj za účasti predstaviteľov slovenských samospráv a vyšších územných celkov (VÚC). Podľa nich totiž kamióny prejazdmi po vedľajších cestách ohrozujú bezpečnosť premávky a zdravie občanov. K plošnému zákazu ťažkej dopravy má dôjsť zhruba ku koncu 1. štvrťroka 2013.

 

Prečítajte si aj

Back to top button