Cestná doprava

Praha sa nevzdáva pokusov nájsť vhodný elektrobus pre svoje linky

Pražský dopravný podnik začne testovať ďalší elektrobus.

Internetová stránka iDNES informuje, že skúšky elektrobusu Siemens – Rampini, ktorý požičala Viedeň, sa počas januárových mrazov nevydarili a jeho skúšobné jazdy sa skončili predčasne. Bez porúch jazdil len prvé tri dni. Okrem nízkych teplôt jeho schopnosti ovplyvňoval aj kopcovitý terén.
      
Elektrobus EBN 8 pochádza od českej spoločnosti SOR Libchavy a bude jazdiť v Střesoviciach po rovnakej trase ako Rampini. Na rozdiel od nemeckého vozidla má EBN inú konštrukciu a spôsob dobíjania batérií. Prostredníctvom trojfázovej zásuvky sa jeho batérie nabijú za jednu až osem hodín. Dĺžka je rozdielna podľa režimu nabíjania, či sa zvolí rýchle alebo pomalé. Hodina nabíjania vystačí na prekonanie 25 km.
      
V prípade, ak elektrobus brzdí, alebo ide z kopca, energia sa vracia do batérií. Akčný rádius EBN dosahuje 150 až 180 km. Pražský dopravný podnik má v prevádzke vyše 300 štandardných a kĺbových autobusov SOR. Výhodou elektrobusu od Siemensu bolo, že sa jeho batérie nemuseli nabíjať zo zásuvky. Stačilo mu iba to, aby sa dostal pod trolej, ku ktorému priložil strešný zberač, aký majú električky. Cestujúci v ňom sa sťažovali aj na zimu. Dopravný podnik skúšal dva klasicky dobíjané elektrobusy už v roku 2010. Boli však veľmi poruchové a po dvoch rokoch ich vyradil z prevádzky.
 

Prečítajte si aj

Back to top button