Cestná infraštruktúra

Výstavba D4 a R7 spĺňa kvalitatívne štandardy, deklaruje stavebník

Výstavba nultého bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy a všetky právne požiadavky. Tvrdí to spoločnosť D4R7 Construction, zodpovedná za stavbu obchvatu. Podozrenia o tom, že sa pri výstavbe používa nevhodný materiál a kontaminovaná zemina, alebo o tom, že sa neplatia faktúry dodávateľom, považuje za dezinformačnú kampaň. Polícia však v súvislosti so stavbou obchvatu vedie trestné stíhanie.

Bratislava: Parkovacia politika má fungovať od 2020, rezidenti zaplatia od 49 eur

Spustenie parkovacej politiky v Bratislave sa očakáva v druhej polovici roka 2020. Nemá platiť vo všetkých mestských častiach. Dotknúť sa to má pätiny áut v hlavnom meste. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, kde sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok. Počíta s tým návrh, ktorý vo štvrtok predstavilo vedenie Bratislavy.

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať v roku 2023

Starú Seneckú cestu I/61 medzi Bratislavou a Sencom plánujú začať rozširovať v roku 2023. Ukončenie prác je odhadované na rok 2026. Začiatok výstavby je však predpokladaný po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia. Pre TASR to uviedol investor - Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Koncom roka 2017 pritom diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020 s lehotou výstavby tri roky.

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2028

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028. Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré TASR poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.

Košice: Súd zrušil neodkladné opatrenie o parkovaní

Krajský sú v Bratislave podľa mesta Košice zrušil neodkladné opatrenie, ktorým mu bratislavský okresný súd prikázal, aby poskytovalo parkovacej spoločnosti EEI súčinnosť pri prevádzkovaní verejných platených parkovísk a výbere parkovného na jeho území v zmysle nájomnej zmluvy z roku 2012 a jej dodatkov. Ako v piatok informoval primátor Jaroslav Polaček, rozhodnutie mestu zatiaľ doručené nebolo, k dispozícii má elektronický spis.

Údržba komunikácií a oprava výtlkov bude Bratislavu stáť 38,7 milióna eur

Bežná údržba pozemných komunikácií a opravy výtlkov na území Bratislavy bude hlavné mesto stáť na štyri roky celkovo 38,7 milióna eur s DPH. Bratislavský primátor Matúš Vallo totiž podpísal 4. marca rámcovú zmluvu s dvoma skupinami dodávateľov, a to firmami Pittel+Brausewetter, Strabag a MBM-Group a Hochtief. Vyplýva to z oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

KrižovatkaTriblavina bez kolektorov bude drahšia, tvrdia aktivisti

Diaľničná križovatka Triblavina, blízko Bratislavy, bez kolektorov bude o 2,2 milióna eur drahšia. Upozorňuje na to občianske združenie (OZ) Triblavina s tým, že začiatkom februára podpísal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin takzvaný pokyn na zmenu stavby č. 14. NDS oponuje a tvrdí, že informácie združenia sú nekorektné. Konečná cena diela bude podľa diaľničiarov známa až po jeho dokončení a v súčasnosti ju nemôže nikto presne vyčísliť.

Zmluva so zhotoviteľom D1 s tunelom Višňové sa ukončí dohodou

Zmluva so zhotoviteľom diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa ukončí dohodou. Vyplýva to z materiálu z dielne Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, ktorý 6. marca na rokovaní schválila vláda. Uzavretie dohody o ukončení zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a združením Salini Impregilo - Dúha mala odobriť aj Európska komisia (EK).

Diaľnica pri Žiline ohrozuje vyrovnaný rozpočet

Meškanie diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, vďaka ktorému by sa motoristi vyhli problémovému prejazdu Žiliny a cesty pod Strečnom, sa dalo očakávať už pred niekoľkými rokmi. „Kompetentní, vrátane ministra dopravy Arpáda Érseka, sa preto nemôžu tváriť prekvapene a až teraz sa zamýšľať nad potrebnými opatreniami. O problémoch vedeli už dávno, no doteraz ich ignorovali,“ upozorňuje analytik Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Dalibor Trebichalský.