Cestná infraštruktúra

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať v roku 2023

Starú Seneckú cestu I/61 medzi Bratislavou a Sencom plánujú začať rozširovať v roku 2023. Ukončenie prác je odhadované na rok 2026. Začiatok výstavby je však predpokladaný po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia. Pre TASR to uviedol investor - Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Koncom roka 2017 pritom diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020 s lehotou výstavby tri roky.

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2028

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028. Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré TASR poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.

Košice: Súd zrušil neodkladné opatrenie o parkovaní

Krajský sú v Bratislave podľa mesta Košice zrušil neodkladné opatrenie, ktorým mu bratislavský okresný súd prikázal, aby poskytovalo parkovacej spoločnosti EEI súčinnosť pri prevádzkovaní verejných platených parkovísk a výbere parkovného na jeho území v zmysle nájomnej zmluvy z roku 2012 a jej dodatkov. Ako v piatok informoval primátor Jaroslav Polaček, rozhodnutie mestu zatiaľ doručené nebolo, k dispozícii má elektronický spis.

Údržba komunikácií a oprava výtlkov bude Bratislavu stáť 38,7 milióna eur

Bežná údržba pozemných komunikácií a opravy výtlkov na území Bratislavy bude hlavné mesto stáť na štyri roky celkovo 38,7 milióna eur s DPH. Bratislavský primátor Matúš Vallo totiž podpísal 4. marca rámcovú zmluvu s dvoma skupinami dodávateľov, a to firmami Pittel+Brausewetter, Strabag a MBM-Group a Hochtief. Vyplýva to z oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

KrižovatkaTriblavina bez kolektorov bude drahšia, tvrdia aktivisti

Diaľničná križovatka Triblavina, blízko Bratislavy, bez kolektorov bude o 2,2 milióna eur drahšia. Upozorňuje na to občianske združenie (OZ) Triblavina s tým, že začiatkom februára podpísal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin takzvaný pokyn na zmenu stavby č. 14. NDS oponuje a tvrdí, že informácie združenia sú nekorektné. Konečná cena diela bude podľa diaľničiarov známa až po jeho dokončení a v súčasnosti ju nemôže nikto presne vyčísliť.

Zmluva so zhotoviteľom D1 s tunelom Višňové sa ukončí dohodou

Zmluva so zhotoviteľom diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa ukončí dohodou. Vyplýva to z materiálu z dielne Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, ktorý 6. marca na rokovaní schválila vláda. Uzavretie dohody o ukončení zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a združením Salini Impregilo - Dúha mala odobriť aj Európska komisia (EK).

Diaľnica pri Žiline ohrozuje vyrovnaný rozpočet

Meškanie diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, vďaka ktorému by sa motoristi vyhli problémovému prejazdu Žiliny a cesty pod Strečnom, sa dalo očakávať už pred niekoľkými rokmi. „Kompetentní, vrátane ministra dopravy Arpáda Érseka, sa preto nemôžu tváriť prekvapene a až teraz sa zamýšľať nad potrebnými opatreniami. O problémoch vedeli už dávno, no doteraz ich ignorovali,“ upozorňuje analytik Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Dalibor Trebichalský.

ZSE predstavila prvú ultrarýchlu nabíjaciu stanicu

Spoločnosť Západoslovenská energetika (ZSE) uvádza do prevádzky prvú ultrarýchlu nabíjaciu stanicu na čerpacej stanici Slovnaft na diaľnici R1 v lokalite Budča. Ide o prvú nabíjaciu stanicu tohto typu nielen na Slovensku, ale aj v Bulharsku, Chorvátsku, na Cypre, v Českej republike, Estónsku, Grécku, Maďarsku, Lotyšsku, Litve, na Malte, v Poľsku, Portugalsku, Rumunsku a Slovinsku. Komerčné spustenie nabíjacej stanice pre verejnosť je naplánované na december 2018.