Cestná infraštruktúra

V Prešove bol prerazený tunel o tri mesiace skôr

O tri mesiace skôr oproti harmonogramu bol vo štvrtok prerazený tunel Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Stavba ide podľa plánu a celý úsek diaľnice sa podľa rezortu dopravy dokončí v zmluvnom termíne o dva roky. Na razení tunela, ktorý je súbežne razený na štyroch čelbách, sa podieľalo 240 pracovníkov. Práce sa realizovali v nepretržitej prevádzke od konca júla 2018.

Okrem železníc chce MDV investovať aj do ďalších projektov, ktoré preferuje EÚ

Takmer polovica zo zdrojov operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) smeruje do dopravných módov, ktoré preferuje Európske únia (EÚ). A to aj napriek tomu, že Slovensko má výrazný investičný dlh aj pri budovaní základnej siete diaľnic a rýchlostných ciest. Uviedol to pre TASR rezort dopravy v reakcii na jarné odporúčania Európskej komisie (EK) pre Slovensko.

Aj slovenské mestá môžu byť smart

Nie je to len výsada veľkých metropol. Aj malé mestá môžu ponúkať svojim obyvateľom inteligentné služby, ktoré automatizujú zber odpadu, riadenie dopravy, parkovanie či obeh dokumentov. Viacero inšpiratívnych príkladov, čo dnes dokážu moderné technológie nielen v samospráve, ale aj vo firmách či štátnych úradoch, predviedol SAP vo svojom technológiami nabitom kamióne. Na svojej ceste po Európe sa zastavil aj v Bratislave.

Nový most spájajúci Komárno s Komáromom začne slúžiť v budúcom roku

Stavebné práce na výstavbe nového mosta cez Dunaj po minuloročnom miernom meškaní pokračujú v plnom rozsahu. Po obhliadke staveniska na slovenskej i maďarskej strane to v utorok skonštatoval minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd). Potvrdil, že ministerstvo spoločne s maďarskou stranou urobí všetko pre to, aby most spájajúci slovenské Komárno s maďarským Komáromom začal slúžiť verejnosti v budúcom roku.

Do konca tohto roka plánuje NDS vyhlásiť verejné obstarávania na viaceré úseky

V roku 2019 už Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila jednu súťaž, konkrétne ide o prvú etapu budovania križovatky D4/D1. Do konca tohto roka ešte diaľničiari plánujú vyhlásiť verejné obstarávania na viaceré úseky. V roku 2020 by sa mala ukončiť príprava a vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa úseku diaľnice D1 Turany – Hubová. Uviedol to generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin.

Výstavba D4 a R7 spĺňa kvalitatívne štandardy, deklaruje stavebník

Výstavba nultého bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy a všetky právne požiadavky. Tvrdí to spoločnosť D4R7 Construction, zodpovedná za stavbu obchvatu. Podozrenia o tom, že sa pri výstavbe používa nevhodný materiál a kontaminovaná zemina, alebo o tom, že sa neplatia faktúry dodávateľom, považuje za dezinformačnú kampaň. Polícia však v súvislosti so stavbou obchvatu vedie trestné stíhanie.

Bratislava: Parkovacia politika má fungovať od 2020, rezidenti zaplatia od 49 eur

Spustenie parkovacej politiky v Bratislave sa očakáva v druhej polovici roka 2020. Nemá platiť vo všetkých mestských častiach. Dotknúť sa to má pätiny áut v hlavnom meste. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, kde sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok. Počíta s tým návrh, ktorý vo štvrtok predstavilo vedenie Bratislavy.

Starú Seneckú cestu plánujú začať rozširovať v roku 2023

Starú Seneckú cestu I/61 medzi Bratislavou a Sencom plánujú začať rozširovať v roku 2023. Ukončenie prác je odhadované na rok 2026. Začiatok výstavby je však predpokladaný po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia. Pre TASR to uviedol investor - Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Koncom roka 2017 pritom diaľničiari odhadovali začiatok stavebných prác okolo roku 2020 s lehotou výstavby tri roky.

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2028

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028. Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré TASR poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.

Košice: Súd zrušil neodkladné opatrenie o parkovaní

Krajský sú v Bratislave podľa mesta Košice zrušil neodkladné opatrenie, ktorým mu bratislavský okresný súd prikázal, aby poskytovalo parkovacej spoločnosti EEI súčinnosť pri prevádzkovaní verejných platených parkovísk a výbere parkovného na jeho území v zmysle nájomnej zmluvy z roku 2012 a jej dodatkov. Ako v piatok informoval primátor Jaroslav Polaček, rozhodnutie mestu zatiaľ doručené nebolo, k dispozícii má elektronický spis.