Cestná doprava

Vláda bude každé tri mesiace kontrolovať výstavbu ciest na Slovensku

Vláda Slovenskej republiky bude mať každé tri mesiace ako bod programu rokovania aktuálnu informáciu o stave výstavby rýchlostných ciest, diaľnic a ciest prvej triedy na Slovensku.

Zároveň bude do konca júna vypísaná súťaž na projektovú dokumentáciu obchvatu Krupiny. Po stretnutí so zástupcami Iniciatívy stredné Slovensko o tom v stredu v Banskej Bystrici informoval predseda vlády SR Peter Pellegrini (Smer-SD).
 
Prvé rokovanie vlády k stavu ciest bude podľa Pellegriniho po letných prázdninách. „Každý tretí mesiac budem dohliadať na to, či plníme termíny, ktoré na našich výjazdoch zaznievajú. V posledný augustový týždeň bude na programe vlády odpočet. Každý sa bude musieť veľmi vážne zodpovedať, ak nebude plniť termíny,“ povedal.
 
Predseda vlády zároveň požiadal generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest, aby do konca júna prišiel s návrhom dočasného technického riešenia, ktoré pomôže sprejazdniť križovatku v Ružomberku do času, kým nebude dokončená diaľnica D1.
Predmetom rozhovorov bola aj severná časť stredného Slovenska. „S primátorom Dolného Kubína sme sa dohodli, že tak ako v Ružomberku, musíme opatreniami pomôcť aj na ceste prvej triedy, ktorá vedie cez Dolný Kubín. Urobiť opatrenia, ktoré minimálne zlepšia kvalitu do doby, kým budú diaľnice hotové,“ dodal premiér.
 
Slovensko by malo mať podľa Pellegriniho v ďalšom programovom období k dispozícii približne 11 až 12 miliárd eur, z ktorých by značná časť mala byť použitá práve do infraštruktúry. Súčasná vláda si veľa sľubuje najmä z dodatočných zdrojov, ktoré bude mať Slovensko od roku 2021 k dispozícii. „Zároveň hovoríme o možnom realokovaní terajších eurofondov z tých operačných programov, ktoré nefungujú až tak, ako by sme si želali,“ spresnil.
 
V súvislosti s napojením južnej strany stredného Slovenska s východom premiér upozornil, že nebude tolerovať správanie sa niektorých samospráv. „Mesto Sliač donekonečna spochybňuje trasovanie. Jeden primátor si vymyslel, že on si to tam neželá a celý obchvat má ísť radšej estakádami na betónových pilieroch cez celý Zvolen, čo je úplne nelogické a trikrát také drahé,“ skonštatoval Pellegrini. Vláda podľa jeho slov jasne trvá na severnom obchvate.
 
V blízkom období by sa mali opätovne preskúmať aj možnosti dokončenia osem kilometrov dlhého úseku cesty do Slovenskej Ľupče. Primátor Banskej Bystrice Ján Nosko po rokovaní vyjadril potešenie, že predseda vlády prišiel s novým formátom komunikácie. „Hovorili sme veľmi konkrétne – každý primátor o svojich problémoch v meste. Zástupca našej iniciatívy má možnosť na zasadnutí vlády komunikovať a konfrontovať vykonanú projektovú prípravu. Dostali sme aj prísľub, že na jeseň by sa mala riešiť križovatka výjazdu do Šalkovej,“ informoval Nosko s tým, že riaditeľ NDS prisľúbil aj aktualizáciu všetkých zámerov a procesov, ktoré sú pripravené na trase severojužného prepojenia Slovenska.

Prečítajte si aj

Back to top button