Cestná doprava

V Žiline sa v utorok oficiálne spustí výstavba dvoch diaľnic, aj tunela Višňové

Žilinu čaká v utorok 17. júna poklepanie základných kameňov na dvoch diaľničných stavbách.

Tým sa oficiálne spustí výstavba na dlho očakávanom úseku D1 z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu, na ktorom sa nachádza aj najdlhší tunel Višňové. Zároveň však odštartuje budovanie aj úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, ktorý bude tvoriť obchvat Žiliny.
      
Pre TASR to uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš s tým, že základné kamene sa poklepú na námestí v Žiline o 11.00 h. Úsek D1 s tunelom Višňové postaví združenie firiem Salini Impregilo a Dúha za takmer 410 miliónov eur. Stavba bude financovaná dvojfázovo z Operačného programu Doprava a z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. 
      
Diaľničný úsek je dlhý 13,5 kilometra (km), okrem tunela Višňové sa na jeho trase nachádza sedem mostov a 900 metrov protihlukových stien. Dokončenie tejto časti diaľnice je naplánované na rok 2019. Vybudovanie úseku má odkloniť dopravu z cesty prvej triedy v Žiline a v Strečnianskej úžine. Cesta zo Žiliny do Martina sa po jeho dokončení pre motoristov skráti približne o 15 minút. Nová diaľnica má zároveň odbremeniť obyvateľov Žiliny a jej prímestských častí a zmierniť negatívne účinky dopravy na kvalitu života ľudí.
      
Druhý, 4,25-kilometrový úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno postaví združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a SMS za necelých 255 miliónov eur. Financovaný bude rovnako, najprv z Operačného programu Doprava a potom z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Dokončený má byť o tri roky.
      
Diaľničný úsek bude prechádzať estakádou ponad Hričovskú priehradu a má sa na ňom nachádzať aj 2,2 km dlhý tunel Považský Chlmec. Hotová cesta má tiež odbremeniť dopravu v Žiline, odklonením dopravy mimo mesta sa zvýši aj plynulosť a rýchlosť prejazdov smerom zo severu na juh krajiny pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu. Nová diaľnica bude mať vplyv aj na ekonomický rozvoj kysuckého regiónu.
 

Prečítajte si aj

Back to top button