Logistika a skladovanie

DHL Supply Chain štúdia z odvetvia módy

Predajcovia módy by mali prehodnotiť svoje dodávateľské reťazce, aby zvýšili ich rýchlosť, flexibilitu, adaptabilitu a transparentnosť.

Dnes publikovaná štúdia odporúča maloobchodníkom a výrobcom v sektore módy mať dodávateľský reťazec, ktorý je tak sofistikovaný, ako ich zákazníci, ktorí majú neustále meniace sa požiadavky.
„Výzvu zabezpečiť trvalo udržateľnú mobilitu je potrebné riešiť pomocou globálnej siete spoľahlivých partnerov. Zintenzívnením nášho vzťahu so spoločnosťou DHL, sa snažíme spojiť „naše know-how a inovačnú silu,“ povedal Uwe Hochgeschurtz, SVP, Renault Corporate Sales Division.
 
Móda bez limitov: Inovácie dodávateľských reťazcov sú základ je štúdia vydaná Lisou Harrington, predsedkyňou Iharrington group LLC, vypracovaná v spolupráci so spoločnosťou DHL. Pani Harrington je taktiež zástupcom riaditeľa Supply Chain Management centra a profesorkou riadenia dodávateľských reťazcov na Robert H. Smith School of Business, na University of Maryland, v USA.
 
Prepodkladom štúdie je, že predajcovia a výrobcovia v sektore módy prehodnocujú svoje dodávateľské reťazce, v reakcii na rýchle a často nepredvídateľné zmeny v nákupnom správaní zákazníkov. Tieto zmeny sú podnietené internetom, mobilnou komunikáciou a rastúcou kúpnou silou, vďaka ktorým je premenlivosť a náročnosť v sektore módy skôr pravidlom ako výnimkou.
 
Komplikované spôsoby predaja, zvýšené požiadavky na servis, skrátené životné cykly výrobkov, tlaky na náklady a maržu vytvorili výzvy pre výrobu. Pridajme k tomu zmenu v demografii, rýchly rast v rozvíjajúcich sa krajinách a celosvetový nárast strednej vrstvy a získame definíciu neistoty.
 
So zameraním na správnu rýchlosť, flexibilitu, adaptabilitu a kontrolu v dodávateľských reťazcoch, spomínaná štúdia ponúka náhľad k lepšiemu pochopeniu tohto celosvetového trendu, ktorý podporilo rýchle rozšírenie internetu. Konkurencia sa môže objaviť kdekoľvek na svete, bez ohľadu na čas alebo lokalitu. Módne spoločnosti musia čeliť tejto výzve okamžite – inak musia počítať s dôsledkami. V sektore, kde sa požiadavky líšia podľa oblasti, kanála či výrobkov, je táto úloha náročná.
 
Štúdia ponúka návrh, ako obsluhovať medzinárodné trhy s dodávateľským reťazcom, ktorý dostatočne rýchlo reaguje na náhle a neočakávané zmeny, je dostatočne flexibilný na prispôsobenie výrobkov a dostatočne efektívny k zachovaniu želanej marže.
 
Štúdia spracováva údaje z prieskumu trhu a diskusií s celosvetovými lídrami v tomto sektore, ktorí sa v tomto roku zúčastnili Fashion Mastersclass workshopu. Medzi zúčastnenými spoločnosťami sú vedúce značky ako napríklad Betty Barclay, Debenhams, Hunkemöller, IC Company, Keen Footwear, Levis Strauss & Co a TOM TAILOR.
 
K stiahnutiu štúdie kliknite na: http://supplychain.dhl.com/fashionagility2013.
 

Prečítajte si aj

Back to top button