Logistika a skladovanie

FM Logistic predstavuje CITYLOGIN

Novú koncepciu v oblasti udržateľnej mestskej logistiky.

Dodávky tovaru do centra miest predstavujú jeden z hlavných zdrojov záťaže, čo sa týka znečistenia, hluku a dopravnej zápchy. Mestá a obce sa snažia rôznymi spôsobmi túto záťaž znížiť, napríklad ako Rím, ktorý postupne obmedzuje prístup do historického centra na vozy so systémom ekologických motorov. Použitie benzínových a dieselových nákladných automobilov bude povolené iba v ranných hodinách medzi 10:00 a 11:30.
 
V tejto súvislosti vyvinula medzinárodná logistická spoločnosť FM Logistic v spolupráci s talianskym dopravcom Mag.Di inovatívny koncept s názvom Citylogin. Koncept je založený na umiestnení päťstometrového distribučného centra na predmestí Ríma a na hybridných a elektrických vozidlách, zavážajúcich odtiaľ do centra talianskeho hlavného mesta.
 
CITYLOGIN: ambiciózny projekt zameraný na “poslednú míľu”
CITYLOGIN, projekt mestskej logistiky, beží vďaka infraštruktúre FM Logistic a lokálnym skúsenostiam dopravcu Mag.Di v uliciach Ríma už niekoľko mesiacov v skúšobnom mode. Software, priamo určený pro tento projekt, riadi celý dodávateľský reťazec, od nakládky po optimalizáciu trás, a umožňuje sledovanie vozidiel v reálnom čase. Pre zaistenie optimálnej efektivity je systém napojený na mestské systémy, ktoré udeľujú povolenia pre vjazd do zóny s obmedzením.
 
Pre dodávky je používaná flotila piatich elektrických a hybridných dodávok, ktoré denne vykonajú pätnásť jázd. S maximálnou kapacitou 20 m3, tieto vozidlá pravidelne zavážajú 5000 predajných miest. Poskytujú úsporu približne 20% spotreby energie, a zároveň výrazne znižujú emisie CO2 a hlukovú záťaž.
 
FM Logistic je zodpovedná za prostredie, v ktorom pôsobí
Skupina FM Logistic je aktívna v ochrane životného prostredia a obmedzuje dopad svojich činností vo všetkých krajinách, kde pôsobí. Mimo iné podporuje politiku udržateľného rozvoja svojich zákazníkov. Projekt Citylogin je dobrým príkladom záväzku spoločnosti smerom k zelenej logistike. Skúšobná fáza bude prebiehať v Ríme až do konca leta. Pokiaľ koncept preukáže presvedčivé výsledky, hlavne z technického a finančného hľadiska, môže byť aplikovaný i na ďalšie európske mestá.
 
Napríklad i mestské úrady v Paríži uvažujú nad zavedením „zóny so zníženými emisiami“. To by znamenalo zákaz vjazdu pre nákladné vozidla s najväčším dopadom na životné prostredie*. Rozvoj podobných iniciatív v ďalších francúzskych mestách pravdepodobne povedie k implementácii francúzskej verzii talianskeho projektu už v strednodobom horizonte.
 
*Podľa prieskumu medzi Pařížanmi uskutočneného pre Metronews a publikovaného 4.2.2015, sa 85% z nich prikláňa k obmedzeniu vjazdu týchto vozidiel od 1.7.2015.
 

Prečítajte si aj

Back to top button