Správy | Aktuality | Témy

Dovolenky ovplyvnili aj elektronický výber mýta

Dovolenkové obdobie a nižšia potreba prepravy tovarov v stredoeurópskom regióne sa premietli do júlového výberu mýta. Komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila v júli 2011 pre Slovenskú republiku viac ako 12,7 milióna eur.

Oproti júnu sa vybralo o 3,3 % menej, čo zodpovedá aj medzimesačnému vývoju v roku 2010. Menej bolo i reklamácií a hovorov na zákazníckej linke SkyTollu. Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v júli 2011 na mýte vybralo 8,1 milióna eur. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy to bolo za rovnaké obdobie 4,6 milióna eur.
      
Z celkovej sumy vybraného mýta 43 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom v rámci mesiaca bol 6. júl, keď sa na mýte pre štát vybralo 607.711 eur. V júli užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 27.212 vozidiel s hmotnosťou nad 3,5 tony.
      
V júli opäť vzrástol počet aktívnych palubných jednotiek zaregistrovaných v elektronickom mýtnom systéme. Ku koncu mesiaca ich SkyToll v systéme evidoval 195.542. Medzimesačne ich počet vzrástol o 2039 kusov, najviac sa na ňom podieľali vodiči z Poľska, Slovenska a Českej republiky. 
      
Mobilné jednotky vynucovania v uplynulom mesiaci skontrolovali na vymedzených úsekoch 224.793 vozidiel a riešili 554 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte. Slovenskí vodiči sa na tomto počte priestupkov podieľali 19 %. Na doplatkoch mýta sa v apríli vybralo 16.388,45 eura. Počet mýtnych priestupkov vzrástol oproti júnu o 10,6 % a dostal sa na úroveň porovnateľnú s aprílom a májom 2011. Najviac mýtnych priestupkov, celkove 265, sa dopustili vodiči, ktorí v júli jazdili s mínusovým kreditom, 104 vodičov využívalo spoplatnené úseky ciest bez palubnej jednotky.
      
V júli 2011 SkyToll prijal celkovo 253 podaní od zákazníkov v rámci prevádzky elektronického výberu mýta. Z nich len 24, čo je 9,5 %, bolo opodstatnených. Oproti júnu tak klesol o 171 celkový počet podaní, ako aj opodstatnené zákaznícke podania, ktorých bolo menej o dve. Z celkového počtu reklamácií bolo v júli päť opodstatnených reklamácií platieb resp. iných poplatkov, dve reklamácie dobitia kreditu, po jednej reklamácii faktúry a poškodenej palubnej jednotky.

Ani v jednom prípade neboli vyhodnotené ako opodstatnené reklamácie výšky úhrady mýta resp. žiadosti o prehodnotenie udelenia pokuty. Všetky prijaté zákaznícke podania boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do 5 pracovných dní.
 

Prečítajte si aj

Back to top button