Pretekárske palivo Shell V-Power verzus Shell V-Power z čerpacej stanice

Špeciálny test Fernanda Alonsa na okruhu Ferrari vo Fiorano názorne ukázal, ako veľmi sú si pretekárske a bežné palivo Shell V-Power podobné.

Shell využíva formulu 1 ako extrémne testovacie laboratórium pri vývoji nových produktov a inovácií. Do technického partnerstva, ktoré Ferrari vo formule 1 prinieslo už desiate víťazstvo v Pohári konštruktérov a 12 titulov majstra sveta pre jazdcov, Shell investuje každoročne viac ako 21 000 hodín práce.


Mnoho zákazníkov čerpacích staníc Shell po celom svete by sa možno čudovali, ako veľmi podobné je zloženie paliva Shell V-Power, ktoré tankujú do svojich vozidiel, s tým, ktoré poháňa monoposty formule 1 tímu Scuderia Ferrari. Aby to Shell názorne dokázal, pozval oficiálneho pilota Scuderie Ferrari Fernanda Alonsa na testovací okruh Ferrari Fiorano v Maranelle a nechal ho zajazdiť čo najrýchlejší čas s monopostom formule 1, v ktorého nádrži bolo palivo Shell V-Power, ktoré tankujú vozy bežne na čerpacích staniciach Shell.


Cara Tredget, manažérka technického vývoja Shell pre Ferrari, túto iniciatívu vysvetľuje nasledovne: "Jednou z vecí, na ktorú sa ma neustále ľudia pýtajú, je: Ako veľmi podobné je pretekárske palivo Shell V-Power, ktoré dodávate Ferrari, s benzínom Shell V- power, na ktorom jazdia každý deň bežní motoristi? Na túto otázku odpovieme práve dnes, keď do monopostu F1 Ferrari z roku 2009 natankujeme na čerpacej stanici Shell palivo Shell V-Power pre bežné vozidlá a jednoduchým testom ukážeme, že je naozaj veľmi podobné pretekárskemu palivu, ktoré dodávame tímu Scuderia Ferrari."


Shell V-Power je vyvrcholením viac než 60 rokov dlhého obdobia inovácií a spoločnej vášne pre výkon na poli motoršportu. Technické partnerstvo je kľúčové pre vytváranie lepších palív pre bežných zákazníkov. V podstate 99% zložiek pretekárskeho paliva Shell V-Power je identických s tými, ktoré Shell používa v bežne dostupnom palive Shell V-Power pre sériové vozidlá. Zvyšné jedno percento potom poskytuje dostatočný priestor k experimentom, ktoré majú Ferrari pomôcť dostať sa na pretekárskej trati až na samú hranicu.

Fernando zajazdil na okruhu Fiorano štyri rýchle kolá s dôverne známym pretekárskym palivom Shell V-Power a dosiahol najrýchlejšieho času 1:03,950. Potom sa vrátil do boxov, aby následne vyskúšal, ako palivo Shell V-Power pre bežné vozidlá vyhovie náročným požiadavkám jeho monopostu F1 Ferrari z roku 2009. Výsledkom bol sám trochu prekvapený a povedal: "Štandardné palivo Shell V-Power je pocitovo rovnako rýchle ako palivo pre formulu 1."


Toto zistenie bolo navyše podporené faktom, že bežné palivo, ktoré využíva prvotriedne technológie Shellu, dovolilo monopostu F1 dosiahnuť na konci rovinky vyššiu maximálnu rýchlosť ako pretekárske palivo Shell V-Power. Hoci bolo pretekárske palivo v niektorých ohľadoch lepšie než bežné palivo, predovšetkým pri akcelerácii, bol Fernando s výsledkom veľmi spokojný.


"Myslím, že je skvelé mať možnosť zastaviť na čerpacej stanice a vedieť, že natankujete ten istý typ paliva, ktorý Ferrari používa v monopostoch formule 1. Motoristi používajúci palivá Shell V-Power môžu byť naozaj spokojní, že do svojich vozidiel tankujú vskutku výnimočné palivo," povedal Fernando Alonso.


Podľa telemetria bol čas Fernanda s palivom Shell V-Power pre bežné vozidlá 1:04,850, rozdiel medzi palivami bol teda len deväť desatín sekundy. "Fakt, že oba časy od seba nedelí ani celá sekunda, je podľa môjho názoru absolútne fantastický výsledok a jasný dôkaz, ako neuveriteľne podobné je Shell V-Power
z čerpacej stanice pretekárskemu palivu,
" uzavrela Cara Tredget.
 

transport.sk, TS Shell

Podobné články