Vodná doprava

Rotterdamský prístav sa bude dynamicky rozvíjať

Odstavenie jadrových elektrární v Nemecku sa prejaví zvýšenými nárokmi na dovoz uhlia pre tepelné elektrárne cez rotterdamský prístav.

Podľa jeho šéfa Hansa Smitsa vlani sa ho preložilo v Rotterdame 26,8 milióna ton a jeho prekládka časom vzrastie o 20 až 40 %. Nástup ekonomickej krízy na kontinente nebude mať negatívny vplyv na výkon prístavu, ktorý je najväčším v Európe. Zostane na takmer rovnakej úrovni ako vlani.

Európska dlhová kríza sa neprejavuje v preprave nákladov, v niektorých oblastiach, napríklad v prekládke kontajnerov, medziročne vzrastie. Výkony rotterdamského prístavu sa pokladajú za dôležitý barometer kondície západoeurópskej ekonomiky. Prístav má podiel na holandských príjmoch 3 % a zamestnáva 90.000 ľudí. Je najväčším prekladiskom komodít na kontinente, vrátane ropy a obilnín, ale aj strojov, zariadení a dopravných prostriedkov.

Vlani sa ich preložilo oboma smermi 434 miliónov ton. Tým sa Rotterdam zaradil medzi desať najväčších prístavov na svete. Ani prípadná kríza nemôže zastaviť zvyšovanie kapacít prístavu. Z tankerov sa v ňom začne do troch rokov prečerpávať ruská ropa do zásobníkov v novom termináli. Projekt nového terminálu je už pripravený.

Začne sa realizovať na budúci rok. Investor, konzorcium Vitol Tank Terminal International (VTTI), vloží doň asi miliardu USD (758,20 milióna eur). V roku 2015 sa kapacita prístavu zvýši o dva milióny ton ropy a milión ton ropných produktov. Celkovo sa do rozvoja rotterdamského prístavu, do projektu Maasvlakate 2, vložia v blízkej budúcnosti tri miliardy eur. Rotterdamský prístav zvýši od roku 2014 výkon o 20 %.

 

 

Prečítajte si aj

Back to top button