Vodná doprava

Ústretový krok Slovenska umožní plavbu lodí do Hodonína

Plány umožniť lodiam plavbu z Baťovho kanála až do Hodonína získavajú reálnejšiu podobu.

Tri roky po pôvodne stanovenom termíne na uskutočnenie zámeru dostane česká vláda na stôl medzištátnu dohodu so Slovenskom. Umožní, aby bolo splavovaných posledných asi 700 metrov hraničnej riečky Radejovka, ktorá sa nad Hodonínom vlieva do rieky Morava.
      
Český denník E15, ktorý má návrh dohody k dispozícii, uvádza, že Slovensko zámer dlho blokovalo. Úprava toku si totiž okrem iného vyžiada zásahy do brehu na jeho strane. Breh navyše budú využívať českí stavbári počas realizácie projektu. České riaditeľstvo vodných ciest zatiaľ odhaduje náklady na stavbu 125 miliónov Kč (4,99 milióna eur).
      
Východomoravská rekreačná vodná cesta teraz končí pri splave na Radejovke medzi poľami. Tam však bude vybudovaná plavebná komora. Projekt ráta aj s rozšírením riečky na šesť metrov a jej prehĺbením na 1,5 metra.
      
Baťov kanál z Otrokovíc do Rohatca dlhý 54 km bol vybudovaný v 30. rokoch minulého storočia na podnet podnikateľa Jana Antonína Baťu. Prepravoval sa po ňom lignit do otrokovickej tepelnej elektrárne. Postupná obnova sa začala v 90. rokoch. Teraz sa využíva len na rekreačné plavby. Ročne sa podľa údajov riaditeľstva vodných ciest po ňom preplaví asi 60.000 turistov. Predĺženie trasy urobí vodnú cestu ešte príťažlivejšou. Hovorca českého ministerstva dopravy Martin Novák denníku povedal, že medzištátna zmluva by sa mala dostať na rokovanie vlády do konca mája.
 

Prečítajte si aj

Back to top button