Železničná doprava

Na modernizáciu koľají išlo v rokoch 2011 a 2012 vyše pol miliardy eur

Na modernizáciu koľají, nástupíšť či podchodov na železničných staniciach sa v rokoch 2011 až 2012 vynaložili financie vo výške viac ako 542 miliónov eur.

Necelá polovica týchto peňazí pochádzala z eurofondov, ďalších vyše 43 miliónov tvorilo spolufinancovanie k nim. Zo štátneho rozpočtu putovala na tento účel suma okolo 104 miliónov eur a zvyšok predstavovali vlastné zdroje Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a ich úvery.
      
Vyplýva to z Informácie o plnení programu modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2011 až 2014, ktorú predkladá na štvrtkové (30.5.) rokovanie vlády minister dopravy Ján Počiatek (nominant Smeru-SD). Podľa rezortu dopravy sa do konca minulého roka zmodernizovalo 92 kilometrov (km) železničných tratí v koridore číslo V, teda z Bratislavy Rače po Nové Mesto nad Váhom. A tiež 18,9 km na koridore číslo VI, ktorý vedie zo Žiliny po Krásno nad Kysucou.
      
V súčasnosti sa podľa materiálu modernizuje úsek z Nového Mesta nad Váhom po Púchov, čo predstavuje viac ako 58 km trate. „V marci 2012 bola uvedená do prevádzky zriaďovacia stanica Žilina Teplička,“ opísalo ministerstvo dopravy v materiáli.
 

Prečítajte si aj

Back to top button