Europoslanci tento týždeň zmenili jednu trasu tzv. transeurópskej dopravnej siete

Ide práve o trasu, ktorá podľa plánu z roku 2004 mala moderným železničným koridorom prepojiť Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu.

Trasa, ktorej koordinátorom je bývalý maďarský eurokomisár Péter Balász tak bola „zhodou okolností“ odklonená smerom na Györ a Budapešť. Slovensko tak prichádza o možnosť moderného vysokorýchlostného železničného spojenia so západnou Európu a zároveň utrpí značné ekonomické škody.

Informácia, že Bratislavu Európska komisia vyraďuje zo siete TEN-T už bola na svete v auguste. Ako je možné, že naši europoslanci proti takejto závažnej zmene v náš neprospech nezasiahli a ani neinformovali verejnosť na Slovensku? „Obzvlášť v kontexte vyhlásení kandidátky na bratislavskú županku o svojich kontaktoch v Bruseli, je trpkou správou, že trasa Slovensko obíde,“ hovorí riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

Ako dodáva, „Bratislava je hlavným dopravným uzlom Slovenska. Ak nebude mať dostatočnú infraštuktúru, utrpia o to viac ostatné regióny Slovenska, a to najmä na východe krajiny. Ako sme niekoľkokrát upozornili, logistická dostupnosť je základným predpokladom ekonomického rastu regiónov.“ Otázkou zostáva, ako na túto skutočnosť reaguje ministerstvo dopravy a minister Ján Počiatek.

transport.sk, Ondrej Matej, Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo

Podobné články