Automatizovaná prevodovka Volvo I-Sync

Spoločnosť Volvo Trucks uviedla novú 6-stupňovú automatizovanú prevodovku Volvo I-Sync pre modelový rad FL, ktorý slúži najmä na mestskú a medzimestskú distribúciu tovaru.

Skutočnosť, že názov nového prevodu pripomína najpredávanejšiu prevodovku Volvo I-Shift, nie je náhodná. I-Sync je v podstate manuálna prevodovka, ktorá bola doplnená o softvér pre automatické preraďovanie. Rovnako ako I-Shift, aj I-Sync je kombináciou prevádzkovej spoľahlivosti a nízkej hmotnosti manuálnej prevodovky s jazdným komfortom automatickej prevodovky. Zatiaľ čo I-Shift bola vyvinutá pre ťažkú nákladnú dopravu, I-Sync bola ušitá na mieru na účely lokálnej distribúcie. „S I-Sync sa Volvo FL stáva ešte lepšou alternatívou pre zákazníkov prevádzkujúcich distribúciu. A plnením jasne vyjadrených potrieb zákazníka ďalej posilňujeme svoju pozíciu v tomto dôležitom segmente,” uvádza Clara Werner Floberg, produktová manažérka pre Volvo FL vo Volvo Trucks.

Jednoduché ovládanie

“I-Sync je optimalizovaná pre naše 7-litrové motory a na poskytnutie pohodlia a hladkého radenia v mestskej premávke, kde sú bežné včasné zastavenia a štartovania,” vysvetľuje C. W. Floberg. Ako ďalej dodáva: „Bez ohľadu na skutočnosť, že súčasný proces preraďovania je riadený automaticky, I-Sync možno takisto jednoducho používať. V distribučnej prevádzke je bežné pre vodičov jazdiť každý deň na iných vozidlách. V takejto situácii je dôležité, že dokážu všetci rýchlo zvládnuť funkcie tak, aby ich práca bola efektívna a bezpečná.”

Nízka spotreba paliva

Optimalizované radenie znamená takisto, že sa udržuje nízka úroveň spotreby paliva, ako aj hladina emisií oxidu uhoľnatého (CO2) a ostatných zložiek, ktoré majú dopad na životné prostredie. Navyše, predstavitelia automobilky očakávajú, že sa znížia náklady zákazníkov na údržbu a opravy, a rovnako sa zníži opotrebenie. „Najlepším príkladom je spojka, pri ktorej I-Sync prispieva k výraznému zvýšeniu životnosti,” hovorí C. W. Floberg. Servisné intervaly sú rovnaké ako pre manuálne prevodovky a prevodový olej potrebuje výmenu len po každých 300 000 kilometroch. Nová prevodovka sa kombinuje s agregátom D7 (Euro 4) s výkonmi 240 a 280 k.

Rastislav Bujna