Spoľahlivý kolega: Citroën Jumpy

Ak hľadáte šikovnú malú dodávku, Citroën Jumpy by mal byť na vašom zozname. Moderný van dobre vyzerá a ešte lepšie pracuje. Vo všetkých ohľadoch.

Pripravený na prácu
Jumpy spája príjemné s užitočným. Má jednoduché, moderné línie, plastové komponenty elegantne ladia so zvyškom auta a preto aj keď ide o panelovú dodávku, má svoj šarm. Prístup do nákladového priestoru cez kompaktné zadné dvere alebo cez široké bočné dvere je bezproblémový. Na podlahe nákladového priestoru nájdete kotviace oká pre upevnenie nákladu, jeho spodná časť je obložená drevom a veľmi praktická je plechová prepážka s mriežkou s otváraním v pravej dolnej časti, ktorá po vybratí predĺži nákladový priestor o 1,16 m na užitočnú dĺžku 4,026 m a nadvihnutím sedáka pridá vpredu 0,5 m³ dodatočného objemu. Vďaka systému Moduwork má dvojsedadlo pre spolujazdcov odkladací priestor pod stredným sedadlom a sklopiteľná opierka centrálneho sedadla sa dokáže premeniť na písací stôl.

Komfortné prostredie
Sedadlo vodiča je pohodlné, poskytuje dostatok miesta a ľahko sa nastavuje. Palubná doska je riešená jednoducho a efektívne, presne ako to od takéhoto auta očakávate. Nad stredovým displejom je hlboký odkladací priestor, ktorý pojme aj väčšie predmety a je riešený tak, aby sa vám veci neodrážali v čelnom skle. Kráľovské odkladacie priestory sú pred spolujazdcom (jeden zatvorený a jeden otvorený) a v oboch dverách (hore menší, dole väčší, na veľké fľaše). Nechýba ani USB port, jack koncovka a 12V zásuvka.

Samotná jazda je príjemná ako interiér tohto auta. Ovládacie prvky sú prehľadne a rozumne umiestnené, malý stredový displej zrozumiteľne zobrazuje základné informácie o vozidle a trase. Volant je z pomerne šmykľavého materiálu, treba ho pevne držať, inak sa vám bude šmýkať, takže robiť prudké pohyby iba jednou rukou neodporúčame. Riadiaca páka má robustnejšiu hlavicu, ktorá výborne padne do ruky, dobre sa drží a aj samotná práca prevodovky je spoľahlivá. Šesťstupňový manuál radí veľmi ľahko, ako by ste mali dočinenia s osobným vozidlom.


Motorizácie
Dvojliter s výkonom 110 kW (150 k) pri 4 000 min-1 je veľmi agilný, prázdne vozidlo malo extrémne rýchle rozbehy. Celkový jazdný komfort hodnotíme vysoko, Jumpy ukázal, že aj vo vozidle primárne určenom na prácu sa dá voziť pohodlne, a to mal stredný stupeň výbavy. Okrem spomínaného motora ponúka Citroën pre tento model naftové agregáty BlueHDi s výkonom v rozmedzí od 95 k do 180 k, všetky spĺňajúce emisnú normu Euro 6. Úprava výfukových plynov sa vykonáva pomocou redukčného katalyzátora pre selektívnu katalytickú redukciu (SCR).

Aj s najdlhšou verziou L3 ktorá meria 5 309 mm sa manévruje výborne, má dobrý polomer otáčania a spätné zrkadlá sú síce malé, ale dokonale vďaka nim vidíte okolie vozidla, takže veľkosť im na funkčnosti nič neuberá. Navyše, pri cúvaní pomáhajú aj senzory. Jediné čo mohlo byť lepšie sú svetlá. Jazde uprostred noci by prospelo viac viditeľnosti.

Ekonomický a flexibilný
To sú dve slová, ktoré asi najlepšie vystihujú Jumpyho. Množstvo odkladacích priestorov, systém Moduwork, príjemný interiér, jednoducho všetky detaily, ktoré vám denne pomáhajú pri práci. A prečo ekonomický? Motor aj napriek svojej agilnosti drží spotrebu na rozumnej hodnote 7,2 litra. Najdlhšia verzia L3 má užitočné zaťaženie 1 371 kg a objem ložného priestoru až 6,6 m3. Citroën ponúka aj celú paletu asistenčných systémov ako identifikátor dopravného značenia, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, Active Safety Brake a mnohé ďalšie.

Vozidlo

Citroën Jumpy Furgon

Motor

BlueHDI 150

Zdvihový objem valcov

1 997 cm3

Max. výkon

110 kW (150 k) pri 4 000 min-1

Max. krútiaci moment

370 Nm pri 2 000 min-1

Spotreba udávaná výrobcom

5,3 l/100 km

Spotreba v teste

7,2 l/100 km

Rozmery (d x š x v)

5 309 x 2 204 x 1 940 mm

Objem ložného priestoru

6,6 m3

Užitočné zaťaženie

1 371 kg

Cena testovaného modelu

19 650 eur s DPH

Galéria k článku (55 fotografií)

MM

Podobné články