Pre biznis aj pre rodinu: Renault Trafic SpaceClass

Už pri prvom pohľade na toto auto je jasné, že ide o neobyčajný kúsok. Trafic s označením SpaceClass púta pozornosť zvonka aj zvnútra. Prečo?

Uhladený elegán
Naša „tetovačka“ mala veľmi peknú a elegantnú tmavosivú farbu, ku ktorej výborne pasovali zatmavené okná. Tmavé sklá po bokoch a vzadu ale výborne pasujú aj k ďalším šiestim farbám, v ktorých sa dá SpaceClass objednať. Renault si dal záležať aj na detailoch – 17-palcové liatinové disky s diamantovým efektom, denné LED svietenie v tvare L či kryty spätných zrkadiel v lesklej čiernej viditeľne oddeľujú toto vozidlo od šedého priemeru.

Interiér nadväzuje na noblesný vzhľad exteriéru. Pohodlné vyvýšené sedenie v kožou čalúnených sedadlách poteší celú posádku – cestujúcich aj vodiča. Pocit noblesy dotvárajú čierne lesklé dekory a matné chrómové prvky. Cestujúci majú vzadu kráľovský priestor, cestovanie ubieha ani neviete ako. A opäť detaily – LED lampičky na čítanie, 220 V a 12 V zásuvky, USB porty pre nabíjanie smartfónov a tabletov, posuvný rozkladací stolík, kvalitný zvuk reproduktorov. Prostredie, v ktorom bez problémov absolvujete aj dlhú cestu.

Stačí si vybrať
Testovaná verzia bola konfigurovaná na prepravu 8 ľudí vrátane vodiča. Sedadlá v druhom rade sú vďaka Signature Pack otočné, takže si ich ľahko otočíte do smeru alebo protismeru jazdy, voľba je na vás. Stredné sedadlo v treťom rade sa dá sklopiť, čím môže vzniknúť malý stolík resp. opierka. Stolík, lavica aj samostatné sedadlá sú vďaka koľajniciam v podlahe posuvné a dajú sa prispôsobovať.

Tu ale flexibilita tohto modelu nekončí. Pack Escapade má v druhom rade takisto dve otočné sedadlá, tretí rad sedadiel sa dokáže premeniť na úplne rovné lôžko. Maximálne Trafic SpaceClass odvezie 9 ľudí (v rozložení 3+3+3). Možnosťami sa toto auto prispôsobí azda každému, flexibilita je jeho silnou stránkou.

Trafic štandardne disponuje kvalitnými jazdnými vlastnosťami, SpaceClass teda ťaží z funkčného konceptu. Vozidlo je dobre ovládateľné a z pozície vodiča je výborný rozhľad. Pri parkovaní pomáhajú senzory a zadná cúvacia kamera, čo manévrovanie v úzkych priestoroch značne zjednodušuje.

SpaceClass sa predáva s osvedčenými motormi Energy, ten náš bol konkrétne 1,6 dCi 145 s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Posádku štyroch cestujúcich a ich batožiny zvládal naozaj veľmi dobre, jazda po mestských cestách aj po diaľnici bola pohodlná. Čo nám mierne prekážalo sú krátke rozbehy pri 1. prevodovom stupni, kedy otáčky rýchlo vystrelili do vyšších a bolo treba podradiť do „dvojky“. Samotná 6-stupňová manuálna prevodovka ale pracuje veľmi elegantne a riadiaca páka má dobrú polohu.

Spomínali sme pohodlné sedenie, a to platí aj pre sedadlo vodiča. Jediná poznámka smeruje k lakťovým opierkam, pretože vpredu ani vzadu nie sú výškovo nastaviteľné, čo pri aute tejto triedy a výbavy chýba. Vodič aj spolujazdec majú na palubnej doske užitočný držiak na pohár alebo malú fľašu, tie veľké sa s prehľadom zmestia do dverí. Ďalší držiak na pohár vedľa riadiacej páky je výklopný.

Veľmi šikovne je riešený otvorený odkladací priestor nad displejom infotainmentu. Je veľký, udrží odložené veci a obsahuje aj USB port a klasický výstup pre AUX kábel. Celkovo je na tom SpaceClasss čo sa týka odkladacích priestorov výborne. Vodiča aj spolujazdca určite poteší tvarovaná horná hrana tapacíru oboch dverí, ktorá slúži ako opierka. Veľmi pohodlne si v nej opriete ruku. Ďalší z detailov, ktoré spríjemňujú cestovanie v tomto vozidle.

Na čom by ešte mohol Renault zapracovať, je cirkulácia vzduchu. Automatická klimatizácia vpredu sa ovláda jednoducho, ovládanie manuálnej klímy vzadu bolo malým rébusom a chvíľu nám trvalo, kým sme pochopili, že prúdenie horúceho vzduchu treba vypnúť. Naše ponaučenie: treba lepšie čítať manuál.

Hodnota za peniaze
Testovaný SpaceClass bol nabitý výbavou a nájdete v ňom asi všetko, na čo si spomeniete. Ponúka obrovskú flexibilitu a veľmi komfortné cestovanie. Aj keď má pár oblastí, kde to mohlo byť lepšie, z celkový dobrý dojem nijako výrazne nenarúšajú. Základná verzia testovaného vozidla začína na cene 37 990 eur, s príplatkovou výbavou sa šplhá na hranicu 46 390 eur s DPH.

Galéria k článku (14 fotografií)

MM

Podobné články