Nový Sprinter: Prvý slovenský test

Segment veľkých dodávok zažil tento rok veľký moment. Jeden z kľúčových hráčov otvoril svoju novú etapu. Na scénu prišiel nový Sprinter.

A my sme mali možnosť vyskúšať si ho ako úplne prvá redakcia na Slovensku. Keď sme si vozidlo preberali, malo najazdených iba 171 km. Tento fakt je podstatný z pohľadu spotreby, keďže „surový“ motor si pýta viac. Našu testovaciu trasu sme rozdelili na dve etapy.

Jednu diaľničnú a druhú vedúcu po regionálnych cestách. A napriek ešte len pomaly sa zabiehajúcemu agregátu nás spotreba veľmi príjemne zaskočila. Na diaľnici z Bratislavy do Banskej Bystrice sa pri rýchlosti 120 km/h pohybovala na úrovni 9,8 l/100 km, cestou späť po regionálnych cestách cez Turčianske Teplice, Prievidzu, Topoľčany a Hlohovec dosiahla hodnotu iba 7,2 l/1100 km. Výsledná kombinovaná spotreba 8,2 l/100 km (s prázdnym vozidlom) je vskutku vynikajúca.

Nová generácia Sprintera je treťou v poradí. V exteriéri nenastali až také zásadné zmeny. V Mercedese totiž nechceli za každú cenu meniť to, čo vyzerá dobre a funguje efektívne. Najviac ich vidieť na prednej maske, ktorá má vzdušnejší, modernejší vzhľad. Do veľkej miery ho určujú nové svetlomety.

Interiér potešil
Naopak interiér sa zmenil výrazne. Palubná doska novej generácie sa inšpirovala osobnými vozidlami a to je dobre. Pracovné prostredie vodiča je oproti predošlej generácii omnoho prívetivejšie a modernejšie. Vodič dodávky ocení množstvo odkladacích priestorov na všetky možné predmety, či už vo dverách, na palubnej doske alebo pod sedadlami spolujazdcov. Celý interiér má veľmi kvalitné spracovanie.

Pripravený pracovať
Nové Sprintery sú už z výroby vybavené komunikačným modulom, ktorý prináša novú formu konektivity. Vďaka nej dokážete efektívne spravovať vozidlový park, vozidlo, jeho polohu aj vodiča. My sme si Mercedes PRO connect vyskúšali v praxi cez PC rozhranie aj cez smartfón. Jeho používanie je veľmi jednoduché a zvyknete si na neho extrémne rýchlo.

Nový Sprinter sa na cestách výborne osvedčil. Motor 316 CDI poskytoval dostatočný výkon aj krútiaci moment, na diaľnici bolo auto stabilné a na okreskách zase potešil ride a celková manévrovateľnosť, ktoré boli na takéto veľké vozidlo vynikajúce. Manuálnej 6-stupňovej prevodovke niet čo vytknúť, pracuje veľmi spoľahlivo od prvého rýchlostného stupňa, zžijete sa s ňou od prvých kilometrov.

Vozidlo

Mercedes-Benz Sprinter 316 KA

Motor

316 CDI

Typ motora

OM651 DE22LA

Palivo

diesel

Prevodovka

6-stupňová prevodovka ECO Gear 360 s ručným radením (náhon na zadné kolesá)

Zdvihový objem valcov

2 143 cm3

Max. výkon

120 kW (163 k) pri 3 800 min-1

Max. krútiaci moment

380 Nm pri 1 400 – 2 400 min-1

Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom

8,3 l/100 km

Kombinovaná spotreba v teste

8,2 l/100 km

Objem ložného priestoru

17 m3

Rázvor

4 325 mm

Pohotovostná hmotnosť

2 280 kg

Najväčšia prípustná celková hmotnosť

3 500 kg

Cena základného modelu

37 193 eur s DPH

Cena testovaného modelu

41 313 eur s DPH

Galéria k článku (35 fotografií)

MM

Podobné články