TEST: Seat Ibiza 1.4 16V

Generačná výmena sa v prípade Seatu Ibiza uskutočňuje po šiestich rokoch. Vstup do ďalšej epochy znamená použitie novej platformy a zaujímavo zoštylizovaného exteriéru.

Nová podoba Ibizy zodpovedá predpokladom úspešného predaja. Vyzerá veľmi dobre, prináša moderný a elegantný vzhľad, podporený zaujímavým dizajnom prednej časti. Stúpajúca línia spodnej časti okien dodáva vozidlu dynamizujúco pôsobiaci prvok. Dobre pôsobí aj zadná partia vozidla. Strecha sa dozadu mierne zvažuje a za ňou pokračuje viac zošikmené zadné okno. Celé vozidlo vyzerá veľmi vyvážene, vhodným optickým doplnkom sú disky z ľahkej zliatiny.

 

Sme v interiéri

Nová Ibiza sa pridŕža v rámci interiéru starého známeho, že krása je v jednoduchosti. Pred zrakom vodiča sa vynímajú dva najdôležitejšie prístroje. Sú dobre čitateľné, podobne ako červenou farbou svietiaci informačný displej, umiestnený medzi nimi. Stredová konzola je dvojstupňová, na vrchnej časti je umiestnené rádio, spodná patrí ovládačom kúrenia a vetrania, ako aj tlačidlu klimatizácie. Vďaka neveľkému počtu prvkov je ovládanie tejto časti bezproblémové a po určitom čase môže byť pre vodiča aj intuitívne. Tlačidlo výstražných smerových svetiel je na stredovom tuneli pred radiacou pákou, teda trochu mimo dosah. Pozitívne pocity sme získali aj pri posudzovaní dielenského spracovania a použitých materiálov, ktoré vyzerajú dobre. Dobrý posed pripravujú dobre tvarované predné sedadlá, ktoré majú aj primerané bočné vedenie. Dobré rozmerové danosti má aj delené sedadlo vzadu. Požadovanú polohu za volantom s dobrým priemerom zaujme vodič vďaka výškovo nastaviteľnému sedadlu a dvojosovo polohovateľnému volantu. Batožinový priestor ponúka nadštandardných 292 litrov. Po sklopení zadného deleného sedadla vznikne schodík a k dispozícii je 900 litrov.  

 

Novátorský podvozok

Ibiza používa novú platformu, ktorá poskytuje vozidlu väčší priestor vo vnútri. Vďaka nej si jazdne prilepšil podvozok, ktorý posúva doterajšie spoľahlivé vlastnosti ešte o kus ďalej. Zväčšenie rozchodu sa podpísalo pod lepšiu stabilitu v zákrutách, dobre je nastavené aj odpruženie. Naladenie podvozka neobchádza ani dobrú mieru komfortu. Brzdy sú vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Napriek tomu vykazujú dobrý nástup a dobrý je ich účinok. Posilňovač riadenia sa nám javil pri nižších rýchlostiach ako príliš výrazný.

 

Pod kapotou

Pohonnou jednotkou bol motor 1.4 16V s maximálnym výkonom 63 kW (85 k). Vozidlu poskytuje dobrú dynamiku, pri vyžadovaní väčšej razantnosti ho treba držať vo vyšších otáčkach. Pri bežnom rodinnom jazdení sa dajú dosiahnuť zaujímavé spotreby. Pri konštantnej rýchlosti 100 km/h točí motor 2750 otáčok a vykáže spotrebu na hranici 5,2 l/100 km. Pri jazde na autostráde a rýchlosti 130 km/h (3600 ot/min) sme dosiahli spotrebu na hranici 7,0 l/100 km. Päťstupňová prevodovka je dobre odstupňovaná, chod radiacej páky je presný.

 


 

Údaje výrobcu: Seat Ibiza 1.4 16V

Objem motora: 1390 cm3

Výkon: 63 kW/85 k/5000 ot/min

Maximálny krútiaci moment: 132 Nm/3800 ot/min

Zrýchlenie 0-100 km/h: 12,2 s

Maximálna rýchlosť: 175 km/h

Kombinovaná spotreba: 6,2 l/100 km

Objem kufra: 292/900 l

Hmotnosť: 1100/1526 kg

Rozmery d/š/v: 4052/1693/1445 mm       

Rázvor: 2469 mm

Cena: od 11 117 eur (334 900 Sk) s DPH

Text a foto Jozef Beníček

 

Galéria k článku (4 fotografie)

Magazín TRANSPORT

Podobné články