TEST: Hyundai i30 CRDi VGT

Hyundai i30 patrí k automobilom, ktoré sa štylisticky hlásia k skromnejšej nenápadnosti. To však nič neuberá na fakte, že jeho dizajn je ladený na európske predstavy.

Päťdverový hatchback prichádza najnovšie s posilnenou technikou. V českých Nošoviciach totiž schádza z liniek vozidlo, označené nápisom Blue Drive. Ide o ďalšieho vyslanca ekologického hnutia, ktoré kombinuje klasickú pohonnú techniku s modernými technológiami. Automobil nižšej strednej triedy kombinuje pohonnú naftovú jednotku s technológiou ISG (Idle Stop and Go), teda systémom Stop a Štart. Nóvum spočíva v tom, že doteraz boli systémom ISG vybavené benzínové motory, teraz nastal čas ešte väčšej šetrnosti aj pre naftové agregáty. Po zastavení a vyšliapnutí spojkového pedála sa motor v hustej mestskej premávke automaticky vypne. Rýchlo sa naštartuje vtedy, ak vodič zošliapne spojkový pedál. Takýmto spôsobom možno jazdiť nielen ekonomicky, ale možno aj znížiť produkciu škodlivých emisií.

V interiéri

Vo vnútri vládne kvalita, vodič má k dispozícii komfortné ovládanie. Sedadlá dostali vhodný tvar a pohodlné čalúnenie, sedacie časti by mohli byť o niečo dlhšie. Dostatok priestoru je vpredu i vzadu. Volant s neveľkým priemerom a vhodnou hrúbkou venca prináša aj multifunkčné ovládanie. Prístrojové vybavenie je čitateľné bez problémov. Vyššie položená stredová konzola poskytuje modernú ergonómiu, pod ňou nechýba rozhranie pre externé zdroje hudby. Základný objem batožinového oddelenia je 340 litrov.

Úspornosť a efektivita

Naftový motor 1.6 CRDi poskytuje vozidlu slušnú dynamiku, radiaca páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa pohybuje jednoznačne. Komfortnejšie naladený podvozok púšťa i30 do trochu väčšieho náklonu v zákrutách. Systém ISG sa dá objednať v kombinácii s naftovým motorom s výkonom 94 kW (128 k) od výbavy Style, príplatok činí 270 eur. Naša úspornosť sa dostala na hranicu 5,0 l nafty/100 km.





Galéria k článku (2 fotografie)

Magazín TRANSPORT, číslo 2/2010

Podobné články