TEST: Volkswagen Touran 2.0 TDI

Všeobecná inovácia modelových radov značky Volkswagen zasiahla aj Touran. Kompaktné MPV sa prezentuje už pri prvom pohľade najmä úpravou prednej časti.

Ide o spodobnenie, ktoré nájdete aj na modeloch Golf, Polo, Jetta atď. Týka sa najmä mriežky chladiča s dvoma lištami, zadná partia namiesto zvislých koncových svetiel dostala horizontálne, s efektnou grafikou. Zmenil sa aj tvar piatych dverí, zboku vozidlo skrášľujú disky kolies z ľahkej zliatiny.

Nadvláda kvality

Keď som prvýkrát otvoril dvere, ihneď ma zaujali veľkoryso dimenzované sedadlá. Po nástupe som ocenil príjemné, no spoľahlivé podopieranie. Pozitívne pocity z akurátnej poddajnosti čalúnenia doplni kvalitný poťahový materiál látka/alcantara. Viaceré funkcie som mo mohol ovládať na multifunkčnom volante, prístrojový štít nevytvára odlesky. Informácie z palubného počítača odčítate na displeji medzi rozmernými budíkmi.

Na stredovej konzole je dotyková obrazovka, okolo predných sedadiel sa nachádza dostatok odkladacích priečinkov, vrátane zásuviek pod nimi. Prieskum variability skončil mojím konštatovaním, že je na veľmi dobrej úrovni. Tri rovnocenné sedadlá druhého radu sa dajú nezávislo posúvať, po sklopení operadla ich možno preklopiť alebo vybrať z vozidla. Ložná plocha však nie je rovná, na mieste druhého radu vznikne schodík.

Batožinový priestor už v základnej zostave prezradí, že je mimoriadne veľkorysý – má 695 l. Pod jeho podlahou je plnohodnotná rezerva, teda na ceste môžete po výmene defektnej pneumatiky pokračovať rýchlejším tempom.

Známy sporovlivec
Naftový štvorvalec 2.0 TDI má povesť úspornej pohonnej jednotky. Potvrdili to taktiež jazdy v Tourane, šesťstupňová prevodovka nehnala otáčky motora ani pri 130 km/h zbytočne vysoko (2250 ot./min). Pri bežnej jazde mimo mesta sa dalo jazdiť so spotrebou tesne pod 5,0 l/100 km. V meste som sa dokázal zmestiť do 6,5 l nafty/100 km. 


Výsledná priemerná spotreba znamenala hodnotu 5,9 l/100 km. Podvozok je naladený tvrdšie, čo znamená elimináciu náklonov v zákrutách. Napriek tejto tlmiacej charakteristike sa dokázal vyrovnať s priečnymi nerovnosťami a zbytočne neodskakoval. Veľmi dobre reagoval na zmenu smeru jazdy.

Pri šoférovaní si musíte zvyknúť na širšie predné stĺpiky, výhľad ostatnými smermi mi nerobil ťažkosti. Pri parkovacích manévroch som nechal pracovať príplatkového automatického asistenta Park Assist, vodič musí ovládať iba akcelerátor a brzdu. Presvetlenú kabínu zabezpečovala veľká panoramatická strecha.
 

Galéria k článku (3 fotografie)

JB, Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, číslo 3/2011