TEST: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D

Kompaktné crossovery dostali spoločnosť v podobe Mitsubishi ASX. Na jeho gény sme boli zvedavý aj my, spoznávali sme novinku poháňanú naftovým motorom.

Konštruktéri tejto japonskej automobilky použili osvedčené časti z väčšieho SUV Outlander, týka sa to 70 percent dielcov. Do tohto diela osadili prvý naftový motor 1.8 DI-D s variabilným časovaním a zdvihom sacích ventilov, ktorý má navyše veľmi nízky kompresný pomer.

Prvý vlastný
Zároveň je prvou vlastnou konštrukciou motora spaľujúceho naftu z dielne Mitsubishi. Musím ihneď povedať, že mimoriadne vydarenou. Vo verzii Instyle+ som ho štartoval bezkľúčovo, studený štart prebehol bez vibrácií. Nevyrušoval ma ani jeho zvukový prejav, ten je kultivovaný a tichý. Do života sa plne dostával na hranici 2000 ot./min. Ak mám byť úprimný, pozitívne ma prekvapila zhoda oficiálnych a zistených údajov spotreby počas testu. V meste som bol „horší“ iba o 0,3 l/100 km oproti tomu, čo uvádza výrobca, pri celkovom výsledku som sa s ním prakticky stotožnil. Pri väčšom snažení som dosiahol dokonca priemer 5,2 l/100 km. Vynikajúce... Aj vďaka dobre odstupňovanej 6-stupňovej manuálnej prevodovke.


Prevzaté zázemie
Moje slová o veľkej dedičnosti dielcov z Outlandera potvrdzuje aj pohľad do interiéru. Povedomé je usporiadanie prvkov, zaznamenal som solídnu kvalitu spracovania a dokonca mäkčené plasty na palubnej doske. Dostatok priestoru pre všetkých pasažierov je dôsledkom použitia rázvoru podvozka väčšieho Outlandera. Model ASX je ale o 37 cm kratší. Objem batožinového priestoru 442 l nie je veľký, táto kapacita sa dosahuje vďaka absencii rezervy. Jej neprítomnosť považujem pri takomto type vozidla za nedostatok. Zo sesterského SUV pochádza aj pohon všetkých kolies s voliteľnými režimami 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Svetlá výška 170 mm naznačuje, že do náročnejšieho terénu sa nevyberiete, pri rozjazdoch do kopca príde vhod HSA (Hill Start Assist) = asistent rozjazdu do kopca. Podvozok poskytuje komfortnú jazdu, v zákrutách som registroval väčšie náklony. S použitým 17-palcovým obutím nemal rád priečne nerovnosti. Spätnú väzbu od volantu pokladám za veľmi dobrú, účinok bŕzd sa dal vhodne dávkovať.




Tento test bol uverejnený v Magazíne TRANSPORT - top magazíne o doprave, motorizme, logistke a zasielateľstve. 
Magazín TRANSPORT vychádza v náklade 9500 ks, pôsobí na trhu už od roku 1998 a je lídrom printových médií pre oblasť dopravy a logistiky. V rokoch 1998 až 2008 vychádzal ako 56-stranový dvojtýždenník pod názvom Dopravné noviny TRANSPORT. Neskôr ako 96 a viac stranový mesačník.

Po 13. rokoch neustáleho vývoja, na jar 2011, vnímajúc a nasledujúc trendy na trhu zmenil časopis svoj názov na príznačnejší - Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA.
Jeho obsah dnes tvorí 112 strán mesačne. 

Viac o časopise na
http://magazin.transport.sk





Magazín TRANSPORT, číslo 1/2011

Podobné články