TEST: BMW X6 ActiveHybrid

Bavorský výrobca vstúpil prostredníctvom modelu BMW X6 do kategórie Sports Activity Coupé (SAC). V hybridnej verzii si zlepšil najmä dynamiku.

Rýchlym rozpoznávacím znakom verzie ActiveHybrid sú vyvýšená časť kapoty a disky kolies v tvare lopatiek turbíny. Pod karosériou v štýle kupé sa skrýva pohonný reťazec pôsobiaci na všetky štyri kolesá. Podvozok využíva známu techniku xDrive. Model X6 si i v hybridnej podobe zachováva schopnosť pohybu v teréne, čo deklaruje dostatočnou svetlou výškou.

Luxus v interiéri
Vnútro sľubuje luxusné cestovanie, menej miesta je vzadu nad hlavou vyšších pasažierov. Palubná doska nesie najvyššie znaky špičkového dielenského spracovania. Orientácia v ovládaní tlačidiel a gombíkov nepatrí medzi náročné činnosti. Vodič má k dispozícii taktiež systém iDrive. Ten poskytuje prehľadné ovládanie jednotlivých funkcií. Režim hybridného systému sa znázorňuje na prístrojovom paneli i strednom displeji systému iDrive.

Sedemstupňovú automatickú prevodovku možno ovládať aj manuálne – páčkami na volante alebo džojstikom na stredovom tuneli. Kufor neponúka nadštandardnú hodnotu objemu, pod podlahou zaberá miesto zostavaniklovo metal hydridových akumulátorov.


Aktívna spolupráca

Pri kombinovanej spolupráci sa stretávajú spaľovací motor a dva elektromotory. Benzínový 4,4-litrový dvojito prepĺňaný osemvalec disponuje výkonom 299 kW (406 k). Podporujú ho dva elektromotory s výkonmi 66 kW (90 k) a 63 kW (85 k). Celkový výkon hybridného spoločenstva je 357 kW (485 k) a špička krútiaceho momentu 780 Nm. Elektromotory podporujú benzínový motor v celom spektre jeho otáčok. BMW ActiveHybrid X6 je najvýkonnejším hybridným vozidlom na svete.

Čaro pohybu
Teraz sa prenesieme do praxe. Vozidlo poskytuje úžasnú dynamiku, podporenú podmanivým zvukom motora vo vyšších otáčkach. Uznanie si zasluhuje aj práca automatickej 7-stupňovej prevodovky.
Radí bez otáľania v automatickom i manuálnom režime. Spotreba paliva závisela od pôsobenia pravej nohy na plynový pedál. Hybridný systém sme preverili aj v meste, kde sa očakáva najefektívnejšie pôsobenie tohto typu pohonu. Opatrne sme akcelerovali a rešpektovali grafiku jeho efektívnej práce. Rozdiel oproti údaju výrobcu bol v náš neprospech do 1,7 litra benzínu na 100 kilometrov.
Pri celkovom hodnotení spotreby paliva nastalo v našich radoch mierne sklamanie. Majiteľ tohto výkonného tátoša bude chcieť určite intenzívnejšie využívať technický potenciál vozidla. V takomto prípade sa od kombinovanej spotreby udávanej výrobcom výrazne vzdiali. 

BMW ActiveHybrid X6 ponúka vynikajúcu dynamiku, príjemné cestovanie, a početné prvky z oblasti komfortu. Bezpečnosť jazdy strážia špičkové elektronické systémy. Za použité technológie a rozsiahlu výbavu si však najvýkonnejší hybrid s visačkou BMW nechá veľmi slušne zaplatiť.

 
 

Galéria k článku (3 fotografie)

Magazín TRANSPORT, číslo 7-8/2010

Podobné články