TEST: Volvo V60 D5 AWD

Do procesu omladzovania vozidiel značky Volvo patrí aj novinka V60. Ide o kombi strednej triedy, ktoré sme na test dostali s výkonnou naftovou motorizáciou D5.

Pretože s limuzínou S60 R-Design som už jazdil, môj prvý záujem sa sústredil na to, čo vymysleli tvorcovia v batožinovom priestore. Viacerí výrobcovia hľadajú cesty vyššej praktickosti a môžem povedať, že ju našli

aj vo Volve. Po otvorení piatych dverí sa objavil tvarovo pravidelný priestor s praktickými priehradkami na bokoch, ohraničenými sieťkami. Výborne je vyriešené rozširovanie možností prevozu batožiny, či rôznych predmetov. 

Delené operadlo sa sklopí do ideálnej roviny, na jeho hornom okraji je kazeta s navíjaciou sieťkou a teleskopickou tyčkou. Pri naložení po strechu tak sieťka chráni prenikanie predmetov do kabíny. Možno ju natiahnuť za zadným sedadlom alebo pri sklopenom operadle za prednými sedadlami. Kapacita batožinového priestoru nepatrí k najväčším v triede.


Efektný interiér

Vo vnútri dominujú farby béžová a čierna, vládne tu kvalita spracovania a materiálov, ako aj logika usporiadania ovládačov. Ku komfortu patria bezkľúčový prístup, štartovanie a pohodlné sedadlá. Bezpečnosť strážili

elektronickí asistenti, vyššia jazdná bezpečnosť stála aj na podvozku vybavenom pohonom všetkých kolies AWD. Lepší výhľad z vozidla smerom dozadu sa dal pri neobsadenom zadnom sedadle dosiahnuť sklopením opierok hlavy.


Dostatok hybnosti

Naftový 2,4-litrový motor disponuje dostatočným výkonom i krútiacim momentom. Pohon AWD so spojkou Haldex zaručuje požadované prideľovanie ťažnej sily na všetky kolesá. Šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic pracuje v režimoch porovnateľných so štandardom u konkurencie. Tuhšie naladenie podvozka je zárukou menších náklonov v zákrutách. Nedotáčavosť možno eliminovať vhodným dávkovaním plynu tak, aby sa pripojil pohon zadnej nápravy. A spotreba? Pri konštantných 100 km/h sa ustálila na 5,6 l/100 km, pri 130 km/h na 7,4 l/100 km. Priemer záležal od štýlu jazdy, pri svižnejšom bol môj najvyšší 7,5 l/100 km.
 


 

Galéria k článku (3 fotografie)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 5/2011

Podobné články