TEST: Mazda2 1.3 MZR

Malý automobil Mazda2 sa vždy dobre predával v Európe. Aby zostal naladený na tieto úspechy, podrobil sa omladzovacej kúre vzhľadu a techniky.

Nejde o veľké zásahy do optickej identity, čo svedčí o dobrej práci štylistov pri generácii, ktorá prišla na svet v roku 2007. Môžem preto pokojne skonštatovať, že ide o mierne retuše. V takomto podaní vyznieva aj náhľad do vnútra. Ako nóvum sa javia kvalitnejšie pôsobiace materiály a doplnky. Palubná doska je pokrytá plastom, ktorý zaujme svojou štruktúrou. Stredová konzola vyznieva z hľadiska ovládania ako prehľadná a účelne navrhnutá.

V interiéri možno uložiť drobnosti do viacerých priehradiek, vo dverách si nájde miesto aj fľaška s nápojom. Volant má vhodne zvolený priemer a páka radiacej páky na vyššej konzole je v blízkom dosahu pravej ruky. Predné sedadlá majú štandardnú veľkosť tejto triedy a sú dobre tvarované. Batožinový priestor má kapacitu mierne pod štandardom konkurencie, jednoduchým sklopením operadla vznikne schodík.


Jeden z dvojice 
Benzínový 1,3-litrový agregát poskytuje možnosť výberu z dvoch hladín výkonov. Testovaný automobil využíval službu výkonnejšej alternatívy (63 kW/86 k). Táto pohonná jednotka poslúži pri bežnej prevádzke typu rodinného presúvania. Po úpravách si znížila emisie i spotrebu paliva. Slušne zrýchľuje od 2000 ot./min. Päťstupňová prevodovka dostala dlhšie prevodové stupne. Premeny na podvozku viedli k vyššiemu komfortu cestovania, podvozok sa skvele správa aj na nerovnostiach, ktoré dokáže účinne vyžehliť. Tradične musím pochváliť presnosť radenia a nie dlhé dráhy presunov radiacej páky. Počas testu sme sa pohybovali

na hranici spotreby asi 6,0 l benzínu/100 km. Mazda2 si pozornosť motoristickej pospolitosti rozhodne zaslúži. O solídnosti jej konštrukcie nasvedčuje zisk piatich hviezdičiek v bariérových skúškach EuroNCAP.



 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 5/2011

Podobné články