TEST: Peugeot 5008 1.6 HDi

Peugeot postavil do nižšej strednej triedy MPV, ktoré sa musí väčšine páčiť. Predná časť pripomína osobný automobil, na ňu nadväzuje výrazne šikmo sklonené čelné sklo.

Výškovo sa model 5008 moc „nevytiahol“, preto výzorovo a jazdne skôr pripomína kombi. Esteticky dobre zvládnutý rodinný van prináša

všetko, čo sa od takéhoto vozidla právom očakáva. V prvom rade je to umne využitý vnútorný priestor a možno pre niekoho už mierne otravný opakovaný pojem variabilita. Poďme sa teda najprv ponoriť do interiéru.


Najprv za volant

V duchu tradície som očakával, že ma privíta poddajnejšie čalúnené sedadlo, čo sa aj naplnilo. Napriek tomu nie je nepohodlné, ak k tomu prirátam výškovo nastaviteľnú lakťovú opierku, na položke komfortu sa odo mňa objavuje slušný prídel plusových bodov. Koleno pravej nohy sa oprie o širokú stredovú konzolu, tá má v oblasti jeho dotyku mäkčený obklad. Palubná doska dostala na dotyk poddajný plast, nič na nej počas testu nevŕzgalo, hoci vozidlo malo najazdených takmer štyri desiatky tisíc kilometrov. Šikmo sklonená stredová konzola ponúka ovládače ako na tácke. Veľmi dobre pôsobia vďaka tomu, že sú vyšperkované chrómovými doplnkami.

Takéto lemovanie dostali aj hlavné prístroje s bezproblémovo čitateľnou grafikou. Bezpečnosť šoférovania podporil head up displej a veľký výklopný displej v strede palubovky. Odkladacie miesta sa okolo posádky vyskytovali v dostatočnom počte. V rámci označenia Playstation nechýbal vo vozidle Pack Video s dvojicou obrazoviek v zadnej časti opierok hlavy na predných sedadlách a ďalšie prvky komfortu, ovládania a bezpečnosti. Z príplatkových položiek možno spomenúť meranie miesta na parkovanie, predný a zadný parkovací asistent, navigačný systém, Pack Hifi JBL.


Presun vzad

V druhom rade boli nainštalované tri sedadlá, dvojica tretieho príplatkového radu sa vyklápala z podlahy. Nastupovanie úplne dozadu nie je komplikované, stredné bočné sedadlo sa pounie dopredu a pritom sa k operadlu priklopí jeho sedacia časť. Úplne vzadu sa však odvezú skôr deti, sedadlá neoplývajú veľkými plošnými rozmermi. Pri päťmiestnej zostave (679 l) sa môžete vybrať na dlhší výlet, kde potrebujete viac príručných tašiek či kufrov. Nakladanie nie je namáhavé vďaka nízkej nakladacej hrane, veľkému vstupnému otvoru a tvaru bočných stien.


V strede poľa

Podľa európskej normy je produkcia emisií v škále stupnice v strede, teda označená písmenom D. Už tu je náznak toho, čo sa potvrdilo v praxi. Naftová pohonná jednotka 1.6 HDi sa odprezentovala úspornou prevádzkou. Pri ekonomickom štýle jazdy som sa stotožnil s údajom kombinovanej spotreby udávanej výrobcom. Rozdiel medzi vyrovnaným tempom 100 km/h a 130 km/h na diaľnici bol približne dva litre

(5,2 a 7,1 l/100 km). Radiaca páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky vykazovala pomerne presné dráhy radenia. Tempomat a ovládanie rádia som intuitívne registroval pod volantom. Podvozok bol naladený na cestovateľské ambície tohto modelu, teda pomerne komfortne. Veľmi solídne sa vysporiadal aj s nastraženými (početnými) nerovnosťami na našich cestách. Nižšie položené ťažisko (vzhľadom na výšku vozidla) prispelo k menším náklonom v zákrutách – oproti podobnej konkurencii. Peugeot 5008 je zaujímavým moderným MPV, ktorý výbavou i jazdnými vlastnosťami uspokojí aj náročnejšieho majiteľa.



 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 5/2011

Podobné články