TEST: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4

Automobilka Opel postavila ako náhradu za Vectru model Insignia. Jeho príchod čoskoro ovenčil titul Auto roka 2009, teraz k svojmu imidžu pridáva poctivý kus techniky.

Pohon všetkých kolies sa doteraz prezentoval iba v spojenectve s vybratými benzínovými motormi. Aktuálne som skúmal kombináciu, ktorá sa stala v ponuke tohto vozidla novinkou – označenie 4x4 a najvýkonnejší naftový motor sú tu prvýkrát. Prideľovanie krútiaceho momentu zabezpečuje spojka Haldex, teda v bežných podmienkach sa poháňa iba predná náprava, čo prispieva k ekologickej prevádzke. Súčasťou technológie 4x4 sú adaptívne tlmiče Flex Ride a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál eLSD.


Notoricky známe

Po exkurzii do technického zabezpečenia sa presuňme do interiéru. Na riadiace miesto sa mi nastupovalo bez problémov, sedadlo ma prichýlilo s veľmi príjemným komfortom a oporou. A reakcia zadných pasažierov? S miestom na kolená pri bežnom nastavení predných sedadiel boli spokojní, pasažieri vyšší ako 180 cm sa takmer stretávali hlavami so stropom. Je to daň za klesajúcu strechu smerom dozadu. Stredová konzola núkala väčší počet tlačidiel, po čase si na ne zvyknete. Nechýbali ovládače pre adaptívny podvozok, k štandardnému naladeniu teda zmena na režimy Sport a Tour. Ak chcete cestovať, poteší vás nielen dostatočný objem batožinového priestoru liftbacku, ale aj prístup do neho a tvar. Sklopením operadla zadného sedadla vznikne schodík,

ale to nie je v prípade vozidla tohto typu až také dôležité.


Kombinatorika efektívnosti

Motor spolupracoval so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, prvou otázkou teda bolo, ako radí. Treba ju oceniť kvôli ochotnému radeniu smerom nahor, no a k rýchlosti zmeny stupňov tiež nemám väčšie výhrady. Ďalšou neznámou bola na začiatku spotreba nafty. Aj tento parameter je po absolvovaní tisícky kilometrov známy – priemer 6,5 l/100 km považujem za veľmi dobrý. Podvozok poskytuje nielen výbornú trakciu, ale aj stabilitu stopy v zákrutách. Možnosť jeho adaptívneho nastavenia je tiež veľkým plusom.



 

Galéria k článku (6 fotografií)

Magazín TRANSPORT a LOGISTIKA, č. 4/2011

Podobné články